تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر 23 درصد رشد داشته است


تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر 23 درصد رشد داشته است

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از افزایش 23 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در مدت9 ماهه سال 1400 نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بندر بوشهر خبرداد.

سیاوش ارجمندزاده اظهار کرد: در ۹ ماه گذشته سال ۱۴۰۰ سه میلیون و ۲۵۷هزار ۱۷۲تن کالا نفتی و غیر نفتی دربندر بوشهر تخلیه و بارگیری شده است که از این میزان دو میلیون و ۱۲۹ هزار و ۸۹۱ تن مربوط به بخش غیر نفتی و یک میلیون و ۱۲۷هزار ۲۸۱ تن مربوط به بخش نفتی است.

وی اضافه کرد: در همین مدت حجم تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر بوشهر ۳۰هزار و ۱۶۳ TEU بوده است که از این میزان تعداد ۲۴هزار ۸۹۳ TEU مربوط به کانتینر پر و ۵ هزار و ۲۷۰ TEU مربوط به کانتینر خالی است که رشد ۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: در بازه زمانی نه ماهه سال ۱۴۰۰ تعداد شناورهای ورودی به بندر بوشهر یک هزار و ۸۷۹ فروند بوده که از این میزان تعداد ۴۳۰ فروند مربوط به شناورهای بالای هزارتن و تعداد یک هزار ۴۴۹ فروند مربوط به شناورهای زیر هزار تن است.

وی تصریح کرد: همچنین تعداد شناورهای خروجی از بنادر نیز تعداد یک هزار و ۸۲۲ فروند بوده که از این میزان تعداد ۴۰۵ فروند مربوط به شناورهای بالای هزارتن و تعداد یک هزار ۴۱۷ فروند آن شناورهای زیر هزار تن بوده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، ارجمند زاده بیان کرد : در موضوع جابه‌جایی مسافر از بنادر استان نیز حجم جابجایی مسافر در۹ ماه گذشته سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۱ هزار ۶۸۷ نفر بوده که از این تعداد ۲۵هزار ۲۴۴ نفر مربوط به مسافران ورودی و تعداد ۲۶ هزار ۴۴۳ نفر مسافران خروجی بوده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر یعنی