حسینی: در مدیریت آب کشور بازنگری شود


حسینی: در مدیریت آب کشور بازنگری شود

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: متأسفانه امروز تأمین آب شرب در سطح کشور با چالش مواجه شده و لازم است که سران قوا به این موضوع ورود داشته باشند.

به گزارش ایسنا، سید البرز حسینی در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در تذکری بیان کرد:‌ بحث آب در کشور یک موضوع اساسی است و امروز تقریبا به یک چالش مهم در سطح کشور تبدیل شده است و تأمین آب شرب نیز در خیلی از استان‌ها با مشکل مواجه است.

نماینده مردم خدابنده در ادامه اظهار کرد: مردم امروز دیگر از آب کشاورزی و صنعت نیز گذشته‌ اند و برای زنده ماندن به آب شرب نیاز دارند. در استان زنجان ۲.۵ میلیون مترمکعب آب ورودی به استان است و ۱.۵ میلیون مترمکعب آب سطحی در استان وجود دارد اما مردم تنها حق استفاده ۵۰ میلیون از این آب را دارند. در شهرستان بنده ۱۷ میلیون مترمکعب آب از زیر پای مردم کشیده می‌شود اما حق استفاده قطره‌ای از این آب به مردم داده نمی‌شود.

حسینی تصریح کرد: لازم است در خصوص موضوع آب در کشور یک بار برای همیشه بازنگری صورت گیرد. مدیریت این گونه حق مردم را سلب می‌کند. سران قوا باید به مسئله آب ورود داشته باشند چرا که یک موضوع اساسی برای کشور است. امروز هیچ سرمایه‌گذاری حاضر به سرمایه‌گذاری در استان بنده نیست. علیرغم اینکه ۲۰ سال معافیت مالیاتی در حوزه صنعت در نظر گرفته شده است اما تا سرمایه‌گذار شروع به کار می‌کند حوزه آب یقه او را می‌گیرد و به آن سهمی تخصیص نمی‌دهد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | دلخوری و ناراحتی شدید رابعه اسکویی از مازیار لرستانی؛ مجری برنامه متعجب شد