در سال 2022 منتظر کدام گوشی‌های هوشمند باشیم؟


در سال 2022 منتظر کدام گوشی‌های هوشمند باشیم؟

انتظار می‌ رود گوشی‌ های هوشمندی که در این گزارش مشخص شده اند در سال 2022 روانه بازار شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان - به نقل از bgr، سال ۲۰۲۲ سال شلوغی برای گوشی‌های هوشمند خواهد بود. از آیفون ۱۴ گرفته تا گلکسی اس ۲۲ و وان پلاس ۱۰، گوشی‌های جذابی قرار است در این سال روانه بازار شوند. این ترافیک از روزها و هفته‌های اول سال جدید شروع می شود. هفته اول ژانویه سال ۲۰۲۲ شلوغ‌تر از حد انتظار است، چون شرکت‌های لنوو، ریلمی، ویوو و شیائومی به ترتیب در روز‌های یکم، چهارم، پنجم و ششم این ماه، میزبان رویداد‌های راه اندازی هستند تا از گوشی‌های هوشمند جدید خود رونمایی کنند.

در هر صورت گوشی‌هایی که برای سال آینده عرضه آن‌ها برنامه ریزی شده، بسیار مورد انتظار طرفداران این حوزه هستند که در ادامه می‌توانید جزئیات آن‌ها را بررسی کنید.

سری گوشی های هوشمند وان پلاس ۱۰ (OnePlus ۱۰)

نشان تجاری وان پلاس برنامه‌های بزرگی برای سال آینده دارد. انتظار می‌رود که این سازنده چینی گوشی‌های هوشمند، گوشی‌های پرچمدار و همچنین گوشی‌های هوشمند مقرون به صرفه‌ای مانند OnePlus Nord ۲ CE را به بازار عرضه کند.

در سال 2022 منتظر کدام گوشی‌های هوشمند باشیم؟

چندین شایعه و درز اطلاعات، قبلاً طراحی، مشخصات و سایر جزئیات مهم را درمورد سری پرچمدار آینده این شرکت، با نام گوشی‌های هوشمند سری OnePlus ۱۰ را فاش کرده اند. انتظار می‌رود این شرکت دو دستگاه تحت این سری را روانه بازار کند که شامل گوشی‌های OnePlus ۱۰ و OnePlus ۱۰ Pro است. طبق جدول زمانی عرضه این گوشی‌ها، سری گوشی‌های OnePlus ۱۰ ابتدا در چین و سپس در بازار‌های دیگر از جمله هند عرضه خواهند شد.

سری گوشی های هوشمند آیفون ۱۴ اپل (Apple iPhone ۱۴)

هنوز ماه‌ها تا معرفی سری گوشی‌های هوشمند آیفون ۱۴ شرکت اپل زمان باقی مانده و باتوجه به محبوبیت آیفون‌های اپل، باید انتظار پیشرفت‌های قابل توجهی از این سری گوشی‌ها داشته باشیم. آیفون ۱۴ اپل یکی از مورد انتظار‌ترین و بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۲ خواهد بود. طبق معمول، غول فناوری مستقر در کوپرتینو قرار است سری آیفون ۱۴ را در پاییز (حدوداً در ماه سپتامبر) عرضه کند.

طبق شایعات منتشر شده، این سری اپل، احتمالاً از سه مدل متشکل از آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس عرضه خواهد کرد. طبق گزارش‌های رسمی منتشر شده، اپل ممکن است مدل مینی را از سال آینده، از خط تولیدش حذف کند.

در سال 2022 منتظر کدام گوشی‌های هوشمند باشیم؟

انتظار می‌رود، مدل‌های آیفون سال آینده از تراشه ۴ نانومتری A ۱۶ Bionic استفاده کنند. قبلا قرار بود آیفون‌های سری ۱۴ با استفاده از فرآیند ۳ نانومتری TSMC ساخته شود، اما پیچیدگی این فرآیند باعث شد که تولید تراشه ۳ نانومتری خود را تا نیمه دوم سال ۲۰۲۲ به تعویق بیندازد. اکنون به دلیل کمبود جهانی تراشه، تولیدکنندگان تراشه مانند TSMC در حال حاضر بر افزایش تولید با استفاده از فناوری‌های موجود متمرکز شده‌اند تا اینکه ساخت سری جدیدی را شروع کنند.

گوشی هوشمند آیفون SE ۳ اپل (IPhone SE ۳)

یکی دیگر از گوشی‌های هوشمندی که قرار است سال بعد به بازار بیاید، آیفون SE ۳ یا آیفون SE (۲۰۲۲) است. این مدل جانشین آیفون SE موجود (۲۰۲۰) در بازار خواهد شد. گزارش‌ها حاکی از آن است که این آیفون مقرون به صرفه آینده، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ یعنی بین ژانویه و مارس عرضه خواهد شد. البته جدول زمانی دقیق راه اندازی آن هنوز مشخص نشده، اما این گوشی هوشمند باید در همان زمان اعلامی وارد بازار شود.

پس از راه اندازی ۵G در سری آیفون ۱۲ در سال ۲۰۲۰، ظاهراً اپل می‌خواهد استاندارد شبکه سریع را به سری SE نیز وارد کند. پایگاه خبری TrendForce اعلام کرده که انتظار می‌رود نسل سوم آیفون SE ابزاری مهم برای کمک به اپل برای حضور در بخش بازار گوشی‌های هوشمند ۵G میان رده باشد و پیش بینی می‌شود حجم تولید آن برای سال ۲۰۲۲ به ۲۵ تا ۳۰ میلیون دستگاه برسد.

در سال 2022 منتظر کدام گوشی‌های هوشمند باشیم؟

ویژگی‌های این تلفن همراه یک رمز و راز هستند و اطلاعاتی بیشتر از این گوشی در دسترس نیست، اما باتوجه به شایعات مربوط به iPhone SE ۳ درمورد ظاهر آن گمانه زنی‌های فراوانی وجود دارد. یکی از گزارش‌ها اخیرا با اطمینان اظهار کرده که این گوشی شبیه آیفون XR خواهد بود، به این معنی که اولین گوشی در این سری مقرون به صرفه با نمایشگر تقریباً لبه به لبه عرضه می‌وشد، اما نشت بعدی اطلاعات نشان داد که iPhone SE ۳ با طراحی صفحه نمایش کوچک ۴.۷ اینچی و دکمه هوم مدل فعلی تولید و عرضه خواهد شد؛ بنابراین هنوز باید منتظر اخبار بیشتر بمانیم.

گوشی هوشمند شیائومی ۱۲ (Xiaomi ۱۲)

شیائومی ۱۲ در دست ساخت است و انتظار می‌رود در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲، درست پس از عرضه سری گلکسی اس ۲۲ سامسونگ، عرضه شود. در سری گوشی‌های هوشمند جدید شیائومی، این غول فناوری چینی احتمالاً سه مدل شیائومی ۱۲، شیائومی ۱۲ پرو و شیائومی ۱۲ اولترا را عرضه خواهد کرد. این سری گوشی‌های هوشمند جانشین سری Mi ۱۱ شیائومی خواهند شد. قبلاً چندین جزئیات درمورد این تلفن هوشمند به بیرون درز کرده که جالب‌ترین آن‌ها این است که این دستگاه از آخرین تراشه پرچمدار اسنپدراگون استفاده خواهد کرد.

در سال 2022 منتظر کدام گوشی‌های هوشمند باشیم؟

سری گوشی های هوشمند سامسونگ گلکسی اس ۲۲ (Samsung Galaxy S۲۲)

سامسونگ گلکسی اس ۲۲ قرار است ماه آینده عرضه شود. انتظار می‌رود سازنده کره‌ای، گوشی‌های هوشمند این سری را در سه مدل سامسونگ گلکسی اس ۲۲، سامسونگ گلکسی اس ۲۲ پلاس و سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا عرضه کند. البته راه اندازی در برخی از نقاط دنیا ممکن است چند هفته پس از عرضه جهانی اتفاق بیفتد. سازنده این سری از گوشی‌های هوشمند، هنوز جزئیات رسمی مربوط به سری گلکسی اس ۲۲ سامسونگ را فاش نکرده است. در همین حال، برخی از جدیدترین گزارش‌ها حاکی از آن است که این گوشی هوشمند می‌تواند تغییر نام تجاری پیدا کند و با نام Galaxy S۲۲ Note عرضه شود.

در سال 2022 منتظر کدام گوشی‌های هوشمند باشیم؟

بیشتر بخوانید

۵ راه برای مسدود کردن پیام‌های اسپم در آیفون

گزارش از سید حسین موسوی

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر