بازدید وزیر نیرو از شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران


بازدید وزیر نیرو از شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران

تهران- ایرنا- وزیر نیرو به منظور بررسی وضعیت پروژه‌های در دست اجرای آب و فاضلاب شهرستان‌های جنوب‌شرق پایتخت، به این بخش از استان تهران سفر کرد.

به گزارش ایرنا، علی اکبر محرابیان روز سه‌شنبه به منظور بررسی وضعیت پروژه‌های در دست اقدام بخش آب و فاضلاب، افتتاح یک پروژه برق‌رسانی به شهرستان‌های قرچک، ورامین و پیشوا سفر کرده تا از نزدیک در جریان مشکلات این بخش از استان تهران قرار گیرد.

بازدید از شبکه جمع‌آوری فاضلاب قرچک، بازدید از مجتمع آبرسانی روستای ریحان آباد از توابع بخش مرکزی ورامین، بازدید از پروژه فاز دوم انتقال پساب تصفیه شده جنوب تهران به دشت ورامین، افتتاح پست ۲۰/۲۳۰ کیلوولت شهرک صنعتی عباس‌آباد پاکدشت و بازدید از سد ماملو، از مهمترین برنامه‌های سفر یکروزه وزیر نیرو به جنوب‌شرق تهران است.

این بخش از استان تهران با بیش از ۱۵۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت، قطب تولید محصولات زراعی، باغی و گلخانه ای کشور محسوب می‌شود که به دلیل کمبود منابع آبی، کمتر از نیمی از این اراضی زیر کشت می‌رود که به منظور جبران کمبود آب، فاز دوم انتقال پساب تصفیه شده جنوب تهران در سال ۱۳۹۲ آغاز به کار کرد که با گذشت بیش از ۸ سال، این پروژه همچنان نیمه تمام باقی مانده است.

چهار شهرستان جنوب شرق تهران، در حوزه جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب نیز با وجود اقدامات صورت گرفته در شرکت آبفا، از تکمیل نشدن پروژه فاضلاب رنج می‌برند و تنها در شهرستان پیشوا، فاز نخست تصفیه‌خانه فاضلاب شهری راه اندازی شده است.

شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران شامل ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت بیش از یک میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...