6 مصدوم در حادثه تصادف محور سلماس - خوی امدادرسانی شدند


6 مصدوم در حادثه تصادف محور سلماس - خوی امدادرسانی شدند

ارومیه- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: حادثه برخورد 2 دستگاه خودرو سواری در محور سلماس - خوی به مصدومیت 6 نفر منجر شد که امدادگران این سازمان به مصدومان امدادرسانی کرده و عملیات رهاسازی را انجام دادند.

امیر جعفرزاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این حادثه در محور سلماس - خوی اتفاق افتاد که با درخواست مرکز فوریت ۱۱۵ برای امداد رسانی و رهاسازی، اکیپ امدادی پایگاه امداد و نجات جاده ای جمعیت هلال احمر شهرستان سلماس به محل حادثه اعزام شدند.

وی اضافه کرد: تیم پایگاه امداد و نجات جاده ای شهرک صنعتی هلال احمر سلماس با خودرو نجات به محل حادثه اعزام و بعد از حضور در محل حادثه، ۶ نفر دچار حادثه شده بودند که با استفاده از تجهیزات ست هیدرولیک، افراد داخل خودرو را رها سازی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی افزود: از مصدومان، ۲ نفر توسط نجات‌گران هلال احمر رها سازی و بعد از انجام کمکهای اولیه، ،مصدومین جهت انتقال به مراکز درمانی تحویل عوامل اورژانس شدند.

جعفرزاده بیان کرد: همچنین اعضای تیم واکنش سریع امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان جان یک فرد گرفتار شده را در ارتفاعات کوه زنبیل ارومیه نجات دادند.

وی ادامه داد: در پی تماس یک کوهنورد با سامانه ۱۱۲ مرکز کنترل و هماهنگی عملیات امداد ونجات جمعیت هلال احمر استان که در ۲۵ کیلومتری محور ارومیه - تبریز در ارتفاعات کوه زنبیل ارومیه گرفتار شده بود، بلافاصله تیم واکنش سریع هلال احمر استان به محل حادثه اعزام شدند.

وی گفت: نجاتگران تیم واکنش سریع پس از ارزیابی و گرفتن شرح حال و تثبیت جسمانی و روانی فرد با توجه به ترس و استرس شدید فرد حادثه دیده و عدم توانایی در بازگشت از مسیر، وی را به پایین کوه هدایت و تحویل خانواده ایشان دادند.

به گزارش ایرنا، کوهنوردان و حادثه دیدگان در جاده‌ها می‌توانند در صورت بروز حادثه با شماره ۱۱۲تماس بگیرند تا در کمترین زمان نجاتگران هلال احمر جهت امداد رسانی به مصدومین حوادث اعزام شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبحانه خبری، 1 اردیبهشت 1403؛ از دفع حمله منتسب به اسرائیل به تاسیساتی در اصفهان تا اطل...