امسال 57 واحد در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی احیا شده است


امسال 57 واحد در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی احیا شده است

ارومیه- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: طی سال جاری، 57 واحد صنعتی از 80 واحد شناسایی شده نیازمند احیا، در این شهرک‌ها و نواحی صنعتی احیا و به مدار تولید بازگشته‌ و زمینه فعالیت این واحدها در حوزه‌های صنایع غذایی و شیمیایی و فلزی و کانی غیرفلزی است.

حسن حاتمی روز ‌سه‌شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از تعداد واحدهای به چرخه تولید بازگشته ۹ واحد تولیدی در خارج از شهرک مستقر هستند و باقی نیز در داخل شهرک‌های صنعتی استان قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه با این آمار حدود ۷۶ درصد واحدهای مورد تعهد شناسایی شده و در اولویت به چرخه تولید بازگشته است، ادامه داد: در این تعداد واحد تولیدی برای بیش از ۶۰۰ نفر فرصت اشتغال ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: مشکل بیشتر واحدهای شناسایی شده در بخش تامین سرمایه در گردش و تامین دستگاه‌های تولیدی به روز است.

حاتمی با اشاره به اینکه ۷۵ درصد واحدهای صنعتی در این شهرک ها فعال است، گفت: از ‌هزار و ۴۰۰ واحد به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان هم اینک هزار و ۵۰ واحد فعال است.

وی اضافه کرد: بیشتر واحدهای تولیدی در حوزه های کانی، کشاورزی، تبدیلی، صنایع غذایی، شیمایی و سلولزی فعالیت دارند.

وی اظهار داشت: از ابتدای تاسیس شهرک های صنعتی و صنایع کوچک در آذربایجان‌غربی بیش از ۲ هزار و ۳۸۰ واحد عقد انتفاع واگذار شده است.

آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم‌برخوردار کشور به شمار می‌رود و اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید و جذب سرمایه آغاز شده‌است.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از شهریور ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه‌ای به‌شمار می‌رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز