حدود هفت تن گوشت فاسد در مهاباد معدوم شد


حدود هفت تن گوشت فاسد در مهاباد معدوم شد

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: بیش از هفت هزار کیلوگرم آلایش گوشتی خوراکی و غیرخوراکی دامی فاسد از یک دامداری غیرفعال در این شهرستان کشف و ضبط شد.

عباس آغاز روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی دریافت گزارشی مبنی بر فعالیت مشکوک فردی در توزیع و پخش آلایش های گوشتی در یک دامداری نزدیکی شهر گوگ تپه مراتب در دستور کار بازرسان شبکه دامپزشکی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بازرسی از این مکان مشخص شد که بیش از هفت تن آلایش خوراکی و غیرخوراکی دامی فاسد و غیرقابل مصرف جهت توزیع و ارسال، انباشت شده است.

مدیر شبکه دامپزشکی مهاباد اظهار داشت: با هماهنگی دادستان دستور توقیف و معدوم سازی این مواد پروتنئینی اخذ و همچنین پرونده قضایی نیز برای فرد خاطی تشکیل شده است.

آغاز اضافه کرد: در همین رابطه نیز یک نفر بازداشت شده و مراحل قانونی پرونده نیز در حال انجام است.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ این شبکه اطلاع دهند تا در کمترین زمان موضوع بررسی شود و شهروندان از خرید گوشت دام از قصابان دوره‌گرد و گوشت‌هایی که ممهور به مهر دامپزشکی نباشند، خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، طی ۹ ماهه امسال ۳۷ هزار و ۱۸ کیلوگرم انواع گوشت و فرآورده‌ خام دامی فاسد در این شهرستان امسال از چرخه مصرف خارج شده است.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارای ۶۰ واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی است؛ در شهرستان مهاباد ۲۴۰ هزار راس دام سبک و ۲۴ هزار راس دام سنگین وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زیبایی زن داعشی سریال پایتخت در واقعیت ! / الیزابت کیست ؟! + عکس ها و بیوگرافی