ظرفیت سمن‌ها در رویداد 2023 گردشگری اردبیل استفاده شود


ظرفیت سمن‌ها در رویداد 2023 گردشگری اردبیل استفاده شود

اردبیل- ایرنا- معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بر استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد برای معرفی جاذبه‌های منطقه به کشورهای عضو اکو در رویداد گردشگری 2023 تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، صغری فرشی روز سه‌شنبه در دیدار با مسئولان استانداری اردبیل بیان کرد: یکی از بزرگترین رویدادهای تاریخی استان اردبیل پایتختی گردشگری اکو در سال ۲۰۲۳ است و بر این اساس با مطالعه کشورهای عضو اکو و قرابت‌های فرهنگی بین آنها تلاش داریم در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی شاهد فعالیت‌های مهم و موثر باشیم.

وی با اشاره به ضرورت توجه به جوامع محلی و تعریف الگوهای واحد رفتاری درکنار پرداخت مستقیم به امر آموزش، افزود: در این رستا از بستر سمن‌ها و رویدادهای مختلف برای گفتمان‌سازی و انتقال پیام‌های آموزشی به جامعه هدف نیز استفاده خواهد شد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اظهار کرد: در این راستا مشارکت تمامی دستگاه‌ها می‌تواند گام مثبتی در زمینه گردشگری استان باشد و انتظار می‌رود در این زمینه شاهد همکاری نهادهای مختلف باشیم.

وی اضافه کرد: برای میزبانی از کشورهای عضو اکو باید در زمینه آموزش‌های عمومی و تخصصی گام برداریم و برنامه جامع این آموزش‌ها را تدوین و با مشارکت استانداری اردبیل عملی کنیم؛ چرا که این رویداد تاثیر مستقیمی در ایجاد افزایش نشاط اجتماعی در استان خواهد داشت.

فرشی در ادامه از مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل خواست با ایجاد هماهنگی لازم با سایر دستگاه‌های مرتبط به منظور قرارگیری صنعت گردشگری به عنوان ارزش افزوده رویدادها در برنامه کاری این دستگاه‌ها شد.

سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) با وجود ۱۰ عضو شامل کشورهای ایران، ترکیه، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، آذربایجان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان و قرقیزستان با هدف تاسیس گسترش تجارت درون‌منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و نیز ارتقای شرایط برای توسعه اقتصادی پایدار و افزایش سطح زندگی و رفاه مردم تشکیل شده است.

اکو تنها سازمان بین‌المللی است که دبیرخانه آن در ایران استقرار دارد و برای سال ۲۰۲۳ اردبیل را با عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو این سازمان برگزیده است.

اردبیل با جمعیت بیش از یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه به شمار می‌رود؛ به طوری که پیش از شیوع ویروس کرونا سالانه پذیرای هشت میلیون نفر گردشگر داخلی و افزون بر ۱.۶ میلیون نفر گردشگر خارجی بود.

پل معلق مشگین‌شهر، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی، پیست اسکی آلوارس و سرعین به عنوان شهر چشمه‌های بهشتی از جاذبه‌های پر بازدید این استان به شمار می‌رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن