مسئولان مکلفند به رسانه‌ها پاسخ بدهند/شهرداری منابع انسانی و مالی را مدیریت کند


مسئولان مکلفند به رسانه‌ها پاسخ بدهند/شهرداری منابع انسانی و مالی را مدیریت کند

رییس شورای اسلامی شهر ساوه با بیان اینکه مسئولان مکلف به پاسخگویی و تعامل با رسانه‌ها هستند، گفت: شورای اسلامی شهر ناظر بر وظایف شهردار بوده و حق دخالت در عزل و نصب و امور اجرایی شهرداری را ندارد.

احمد حاج‌امینی شامگاه دوشنبه ۱۳ دیماه در نشست اعضای شورای شهر ساوه با خبرنگاران اظهار کرد: شورای شهر پارلمان محلی برای مشورت و استفاده از خرد جمعی به منظور خدمت رسانی به شهروندان و رتق و فتق امور شهری است و رسانه‌ها بهترین مشاوران شورا هستند.

وی افزود: کار خبر و خبررسانی بسیار سخت و در عین حال بسیار تاثیرگذار است و انعکاس رویدادهای جامعه مهمترین وظیفه و رسالت خبرنگاران است. چه بسا با یک خبر در جامعه آرامش ایجاد شود یا برعکس انتشار یک خبر تنش زا، فضای جامعه را ملتهب کند.

وی صداقت، امانتداری، شجاعت، شهامت، عدم جانبداری از جریان یا فرد خاص، واقع بینی و انصاف را از جمله ویژگی‌های یک خبرنگار دانست و افزود: خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند و یک مقام مسئول مکلف به پاسخگویی به مردم بوده و خبرنگاران به عنوان واسطه بین مردم و حاکمیت، مطالبه‌گر بوده و به عنوان چشم بینا و گوش شنوا صدای مردم را به گوش مسئولان می‌رسانند.

رییس شورای شهر ساوه با اشاره به آغاز بکار شورای ششم با رویکرد جدیدی در حوزه مدیریت شهری گفت: تصمیم‌گیری اصولی برای اداره شهر با بهره‌گیری از نظرات نخبگان جامعه و بهره‌مندی از ظرفیت‌های مدیریت شهری مهمترین اولویت شورای شهر در دوره ششم بوده است.

وی با اینکه درب شورای شهر به روی همه باز است و شورای شهر هیچ مورد مخفی و پنهان کاری از دید افکار عمومی و رسانه‌ها ندارد، گفت: تصمیمات شورا براساس حفظ و صیانت از منافع مردم صورت می‌گیرد و حل مشکلات و موانع مردم با نظر مشورتی خبرنگاران با شرکت در جلسات شورای شهر امکان پذیر است.

حاج امینی افزود: دغدغه خبرنگاران همانا دغدغه و نگرانی شهروندان است و انعکاس آن منجر به طرح در جلسات شورای شهر خواهد شد و با تصمیم سازی و تصمیم گیری سازوکار لازم برای برطرف شدن آن اتخاذ می‌شود.

وی در خصوص انتخاب شهردار گفت: شورای شهر در وقت قانونی خود نسبت به انتخاب شهردار اقدام کرد اما بنا به دلایلی انتخاب اول ناموفق بود و نهایتا در مهلت قانونی شهردار جدید با برخورداری از رزومه‌ای قوی و توانمند با بررسی دقیق از میان نزدیک به ۷۰ گزینه پیشنهادی انتخاب شد.

او در خصوص تاکید اعضای شورای شهر مبنی بر انتصاب گزینه‌های منتسب به شورا گفت: شورای شهر قانونا نمی‌تواند در انتصابات و عزل و نصب ها دخالت کند اما شورا انتظار دارد که شهردار حوزه مدیریت انسانی را ساماندهی و به دنبال درآمد پایدار باشد. مدیریت منابع انسانی و مالی با تاکید بر شایسته سالاری انتظار شورا از شهرداری است و این به معنای دخالت در امور شهردار نیست.

وی با اشاره به اینکه شهرداری ساوه از سرمایه‌های بالای نیروی انسانی برخوردار است، گفت: قانونمداری و برخورداری از ظرفیت نیروی انسانی توانمند با تاکید بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام اولویت مدیریت شهری است و تا پایان پروژه‌های نیمه تمام هیچ پروژه جدیدی تعریف نخواهد شد.

سعید کریمی عضو شورای شهر ساوه نیز با تاکید بر اینکه شورا محل مشورت و تضارب آراست، گفت: شفافیت و اطلاع‌رسانی توسط خبرنگاران منجر به جلوگیری از فساد خواهد شد. فعالیت رسانه‌ای مخرب و انتشار تیترهای مایوس کننده فضای شهر را ملتهب و روند خدمت رسانی را مختل خواهد کرد و به جایگاه مسئولین خدشه وارد می‌کند.

حجت‌الاسلام سیدعباس امینی عضو دیگر شورای شهر ساوه نیز به مسئولیت خطیر کار رسانه اشاره کرد و گفت: خبرنگاران باید با احتیاط کامل قدم برداشته و با احتیاط کامل قلم بزنند. پایبندی به اصول و معیارهای اخلاقی موجب خواهد شد که رسانه‌ها اخلاق مدارانه به رسالت خبری خود عمل کنند.

سعیده محمودی دیگر عضو شورای شهر ساوه نیز گفت: موثرترین سلاح فرهنگی در مبارزه با دشمن در دست اصحاب رسانه است و خبرنگاران نقش موثری در فروکش کردن التهابات جامعه یا تشدید آن دارند. روحیه روشنگری خبرنگاران نقش تأثیرگذاری در خدمت رسانی مسئولان به مردم دارد.

مرتضی سعیدی دبیر شورای شهر ساوه نیز گفت: برخی ساختارهای اداری و قوانین دست و پاگیر مانع از حصول درآمد پایدار برای شهرداری شده است که تسهیل در قوانین به ویژه فرآیند برگزاری مزایده‌ها می‌تواند فضایی برای درآمد پایدار ایجاد کند.

محسن فیاضی دبیر دیگر شورای شهر ساوه خواستار حمایت رسانه‌ها در تخصیص سهم بیشتر ساوه از مالیات بر ارزش افزوده شد و افزود: خبرنگاران با انتقاد ناصحیح فضای جامعه را به یاس و ناامیدی تبدیل نکنند و مطالبه‌گری را برای برطرف کردن مشکلات مردم در اولویت کار رسانه‌ای قرار دهند.

کبری طاهری نائب رییس شورای شهر ساوه نیز با اشاره به اینکه قلم تیزبین و منصف خبرنگاران موجب پویایی کارکرد شورای شهر خواهد شد، اظهار کرد: جلوگیری از پرداخت‌های ناعادلانه یکی از موضوعاتی بود که شورا و شهردار جدید بطور جد پیگیری کرد. در گام دوم انقلاب اجرای پروژه‌های شهرداری را با پیوست فرهنگی دنبال خواهیم کرد.

یداله مظهر عضو دیگر شورای شهر کار خبرنگاران را گره گشایی از مشکلات مردم در سایه مطالبه‌گری دانست و افزود: انتقادات خبرنگاران در واقع مطالبات و خواسته های شهروندان است و شورای شهر باید از رسانه‌ها به عنوان بازوان مشورتی خود در انعکاس خواسته های بحق شهروندان استفاده کند.

وی با تاکید بر اینکه انتقادات در واقع تلنگری به اعضای شورای شهر است، افزود: اعضای شورای شهر باید انتقادپذیر بوده و برای تحقق وعده ها از تمامی ظرفیت ها بهره گیری کنند تا شاهد یک پارلمان محلی پویا و تاثیرگذار در شهر باشیم.

در این نشست خبرنگاران و فعالان مجازی به بیان دیدگاهها و نظرات خود پیرامون موضوعات مدیریت شهری پرداختند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جشنواره طنز «دادخند» در یزد 2 ساله شد