لزوم تشکیل ستاد راهبردی مدیریت شهر جهانی یزد


لزوم تشکیل ستاد راهبردی مدیریت شهر جهانی یزد

سرپرست منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با تاکید بر این که در حال حاضر شهرداری در اقدامات اجرایی برای بافت تاریخی تنهاست، تشکیل ستاد راهبردی مدیریت شهر جهانی یزد و هماهنگی خدمات در این بافت تاریخی را ضروری دانست.

«علیرضا نقوی» که در نشست کمیسیون عمران شورای شهر یزد که به بررسی مسائل بافت قدیم شهر اختصاص داشت، سخن می‌گفت، با بیان اینکه از گذشته تفاهم نامه های مشترک با میراث فرهنگی و مدیریت ارشد استان برای الزامات ثبت جهانی بوده است، تصریح کرد: همزمان با ثبت جهانی یزد پلان مدیریت تدوین شد و به تصویب شورای شهر رسید که نقشه راه این مهم مشخص شده است.

وی با اشاره به این که ریاست ستاد راهبردی شهر جهانی یزد با استاندار و نایب رئیس شهردار است، افزود: در ستاد راهبردی بیش از ۱۰ کارگروه با عضویت دستگاه‌های استان و شهرستان فعالیت دارند که شرح وظایف هر یک از دستگاه‌ها مشخص شده اما تاکنون این ستاد جلسات منظمی را نداشته که لازم است مدیریت شهری پیگیری این موضوع را در اولویت قرار دهد.

نقوی با برشمردن ویژگی‌های یزد در پرونده ثبت جهانی، اظهار کرد: آنچه در طرح های میان مدت و بلندمدت ثبت جهانی تاکید شده، حفظ اصالت و یکپارچگی در بافت تاریخی و بهبود زندگی ساکنین بوده است اما برخی طرح ها با دستورالعمل های تدوین شده در تضاد است که نمونه آن را در حضور اتباع خارجی در خانه‌های بافت تاریخی شاهد هستیم و متاسفانه برخی از این افراد علاوه بر سکونت، این خانه‌ها را به انبار ضایعات تبدیل کرده و علاوه بر تهدید بهداشت عمومی، مسائل اجتماعی را نیز به دنبال دارند که این مسائل در دراز مدت به هویت و فرهنگ شهر تاثیر خواهد داشت.

سرپرست منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با تاکید بر هماهنگی تمامی دستگاه‌ها در مدیریت بافت تاریخی، گفت: در حال حاضر شهرداری در اقدامات اجرایی که برای بافت تاریخی صورت می‌گیرد، تنهاست و لازم است مدیریت هماهنگ در بافت تاریخی شکل بگیرد و جای خالی ستاد راهبردی ثبت جهانی بیش از پیش احساس می‌شود که از شورای شهر هم درخواست دارم در سریع‌ترین زمان ممکن پیگیری تشکیل ستاد راهبردی را داشته باشند.

وی یادآور شد: از سال ۹۴ تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان از سوی شهرداری در بافت تاریخی هزینه شده است که این روند همچنان ادامه دارد.

نقوی در پایان با اشاره به بازدید استاندار و اعضای شورای شهر از بافت تاریخی عنوان کرد: در فضاهای خالی بافت تاریخی که نیاز به طرح‌های اجرایی دارد، آمادگی برای طرح نهضت ملی مسکن فراهم است تا طبق ضوابط این فضاها احیا شود و سکونت بیش از گذشته در بافت رونق داشته باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رانش جاده عباس آباد به کلاردشت