یک اشتباه رایج هنگام پخت ماکارونی از زبان ایتالیایی‌ها


یک اشتباه رایج هنگام پخت ماکارونی از زبان ایتالیایی‌ها

آب‌پز کردن ماکارونی ساده‌ترین تکنیک آشپزی است؛ اما در این کار ساده نیز ترفندی نهفته است که فکرش را هم نمی‌کردید. در ادامه به از اشتباه رایجی می‌گوییم که همه‌مان هنگام پخت ماکارونی مرتکب می‌شویم.

آفتاب‌‌نیوز :

ماکارونی ساده‌ترین و راحت‌ترین غذایی است که می‌توانیم درست کنیم. حتی اگر تا به حال آشپزی نکرده باشیم. اما پخت همین غذای ساده ترفندهایی دارد که با دانستن آنها خوشمزه‌ترین و بی‌نقص‌ترین غذا را با ماکارونی درست خواهیم کرد.

همه ما وقتی ماکارونی را آب‌پز می‌کنیم از قبل می‌دانیم که باید ماکارونی‌ها یا پاستاها را هم بزنیم تا به هم نچسبند؛ به احتمال زیاد، وقتی ماکارونی‌ها را در قابلمه آب جوش ریختید، آنها را تا زمان پخت به حال خود رها می‌کنید و قبل از اینکه خوب آنها را هم بزنید، توجه خود را به چیزهای دیگر معطوف می‌کنید و سرگرم کارهای دیگری می‌شوید. اما نکته و ترفندی که گفتیم همین‌جاست:

به گفته کارشناسان سازنده غذای ایتالیایی دلالو Delallo، احتمال اینکه ماکارونی در ابتدای فرایند پخت به هم بچسبد بیشتر است؛ درست قبل از رها شدن نشاسته در آب. متخصصان دلالو می‌گویند برای جلوگیری از چسبیدن ماکارونی‌ها به هم، به جای اینکه منتظر پخت آنها بمانید، ماکارونی و پاستاها را در دو دقیقه اول پخت هم بزنید؛ دو دقیقه اول زمان طلایی برای کم کردن احتمال چسبیدن ماکارونی‌ها به هم است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید