آمادگی لازم برای مقابله با شیوع مجدد کرونا در خوزستان وجود دارد


آمادگی لازم برای مقابله با شیوع مجدد کرونا در خوزستان وجود دارد

اهواز - ایرنا - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه هر آن چیزی که در راستای پیشگیری از شیوع مجدد کرونا لازم بوده انجام شده است گفت: آمادگی لازم برای مقابله با بیماری کووید 19 در خوزستان وجود دارد.

به گزارش ایرنا دکتر محمدحسین سرمست دوشنبه شب در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: در حال حاضر بین ۱۰ تا ۱۱ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال خوزستان دُز سوم واکسن را دریافت کرده و امیدواریم این روند با سرعت بیشتری دنبال شود.

وی افزود: متاسفانه عده‌ای نسبت به واکسیناسیون اهمیت کمتری داده و فکر می کنند زدن ۲ دُز واکسن کافی است در حالی‌که تزریق سه دُز واکسن، ایمنی بیشتری در مقابل اُمیکرون ایجاد می کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: لازم است که مردم به سلامتی خود اهمیت داده و ماسک زدن و موارد ایمنی فردی را رعایت کنند همچنین واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.

وی بیان کرد: حدود ۲۵۰ نمونه مثبت کرونا در استان از نظر اُمیکرون بررسی شده که چند مورد از این تعداد مشکوک به اُمیکرون بوده و در حال بررسی نهایی است اما این موارد اُمیکرون فرض شده و معتقدیم در گوشه گوشه استان این سویه وجود دارد لذا باید واکسیناسیون و شیوه نامه های بهداشتی را جدی گرفت.

سرمست در خصوص فعالیت مراکز تجمیعی واکسیناسیون نیز گفت: ساعت فعالیت مراکز تجمیعی واکسیناسیون کافی است و خوشبختانه تاکنون هیچگونه تراکم و ازدحامی در این مراکز وجود نداشته و مردم با ایمنی کامل واکسن خود را دریافت می کنند.

در حال حاضر تمامی شهرهای خوزستان در وضعیت آبی کرونایی قرار داشته و تاکنون بیش از ۶ میلیون دُز واکسن در این استان تزریق شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش