18 تیم بازرسی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس کرمانشاه را رصد می‌کنند


18 تیم بازرسی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس کرمانشاه را رصد می‌کنند

کرمانشاه - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: کارشناسان و بازرسان بهداشت محیط معاونت بهداشتی این دانشگاه در قالب 18 تیم، رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس استان را بازرسی و رصد می‌کنند.

دکتر «ابراهیم شکیبا» روز سه‌شنبه به ایرنا افزود: مدارس، نقطه آسیب پذیرند و باتوجه به شیوع اُومیکرون در کشور رعایت شیوه نامه های بهداشتی الزامی است و نظارت های بهداشتی نیز باید تشدید شود.

وی اظهار داشت: تزریق واکسن برای معلمان و پرسنل مدارس و دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال، همچنین استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و تهویه مناسب در مدارس الزامی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: نظارت ها همچنان به صورت مستمر ادامه دارد و از مردم استان، معلمان و دانش آموزان درخواست می کنیم که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و استفاده از ماسک با توجه به‌ گسترش سویه اومیکرون در ‌کشور، باعث قطع زنجیره انتقال بیماری گردند.

وی افزود: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، موارد تخلف را به سامانه ۱۹۰ مرکز بهداشت اطلاع دهند تا در کوتاهترین زمان ممکن برای رفع آن اقدام شود.

از مجموع دانش آموزان استان کرمانشاه؛ ۲۶ هزار و ۵۰۰ نفر در مقطع پیش‌دبستانی، ۱۸۵ هزار در مقطع ابتدایی، ۸۲ هزار و ۳۳۵ نفر در مقطع متوسطه اول و ۷۰ هزار و ۱۹۵ دانش‌آموز در مقطع متوسطه دوم است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۱۴ شهرستان، ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا، ۳۶۴ هزار دانش آموز و ۲۶ هزار فرهنگی دارد.

هم‌اکنون ۱۳۹ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی این استان بستری هستند که از این تعداد، ۴۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند و حال هفت نفر آنها وخیم است.

مجموع جان‌باختگان استان کرمانشاه هم از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۹۲۹ نفر رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اکثریت زنان متاهلِ شاغل دو شغله هستند / زهرا نژادبهرام: چند شغله بودن زنان موجب تشدید ا...