مکتب سلیمانی و شهدا همان راه حسین (ع) است


مکتب سلیمانی و شهدا  همان راه حسین (ع) است

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، مهدی چمران (https://www.farsnews.ir/special/%D9%85%D9%87%D8%AF%DB%8C%20%DA%86%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%86) رئیس...

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج‌قاسم سلیمانی اظهار داشت: دیروز سالگرد شهادت سردار دل‌ها بود و برنامه‌های سالگرد شهادت ایشان همچنان ادامه دارد و مردم با حضور چشمگیر خودشان نشان دادند که به شخصیت‌های خالص علاقه زیادی دارند.

وی گفت: شهید سردار سلیمانی ارزش فوق‌العاده‌ای برای مردم داشت و این میزان عشق و محبت به ایشان گویای این مسأله است که باید مسیر این شهید همچنان ادامه یابد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: جوانان در این مسیر هستند و برای این مسیر ارزش قائل هستند برخی فکر می‌کردند که با حذف فیزیکی حاج‌قاسم سلیمانی می‌توانند مسیر او و اهدافش را حذف کنند ولی برعکس شد.

چمران گفت: امروز ترامپ و افراد دیگری که مستقیم در قتل و جنایت علیه حاج‌قاسیم سلیمانی نقش داشتند خود حذف شده‌اند و از چشم انظار عمومی تروریسم و انسان‌کش هستند و خواهند بود.

وی تأکید کرد:‌راه شهدا حذف‌شدنی نیست همانطور که راه امام حسین و خانواده‌شان حذف نشد مکتب اسلام با نام حسین باقی مانده و آن زمان هم یزید گمان می‌کرد با حذف حسین می‌تواند اسلام را حذف کند.

رئیس شورای شهر تهران یادآور شد: سال‌ها نمی‌گذاشتند کسی بر قبر حسین زیارت کند و بر قبر آب می‌بستند که کسی حتی نتواند قبر را پیدا کند و زمانی کسانی که می‌خواستند به زیارت بروند را می‌گفتند باید یک دست بدهی و برخی دو دست می‌دادند و به زیارت حسین می‌رفتند.

چمران بیان داشت: همه آنچه که اکنون در زمان‌هایی مانند عاشورا و اربعین می‌بینید نشان می‌دهد که حسین حذف نشده و مکتب اسلام با نام او زنده است و تشیع هم علیرغم ظلم‌هایی که به آن شده با نام حسین زنده مانده است.

وی بیان داشت: مکتب سلیمانی و شهدا هم همان راه سرور شهیدان حسین است که با حذف فیزیکی نمی‌توان آن را از یاد مردم برد.

رئیس شورای شهر تهران گفت:‌ان‌شاءالله با ارائه کار و خدمات به مردم و بکارگیری خلوصی که حاج‌قاسم سلیمانی داشت بتوانیم مسیرها را پیش ببریم و همه باید بدانیم فاتحه خواندن و شعار دادن کافی نیست و در عمل باید راه شهدا را طی کنیم.

چمران به شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و گفت:‌ هدف فاطمه زهرا (س) علاوه بر آنچه که از پیامبر به ارث برد مبارزه او برای ولایت بود زهرا بزرگ‌ترین مبارزه را بعد از رحلت پیامبر شروع کرد و همه تلاش آن بود که آنگونه که خدا می‌خواهد حکومت اسلامی شکل گیرد و برای همین هم به شهادت رسید.

وی با اشاره به اینکه مبارزه حضرت زهرا (س)‌درس بزرگی برای ما در حوزه ولایت است گفت: مبارزه حضرت زهرا (س) ابعاد مختلف داشت حضرت زهرا (س) خواست که قبرش مخفی بماند چرا که با سیستم موافق نبود چرا که باید ولایت خداوند و حکومت اسلامی برقرار می‌بود او به ما آموخت راه مبارزه برای حفظ مکتب اسلام و ولایت را ادامه دهیم و ان‌شاءالله بتوانیم هر چه بهتر مسیر ایشان را طی کنیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کودکان قربانیان قلدری اینترنتی