داریوش ارجمند: حاج قاسم یک هنرمند بود و بازتاب تمام تاریخ ما


داریوش ارجمند: حاج قاسم یک هنرمند بود و بازتاب تمام تاریخ ما

فارس نوشت: داریوش ارجمند در رویداد هنری «سرو ایرانی» به یاد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: من تمام حافظ را در عرفان این شهید دیدم، تمام سعدی را در اندیشه‌اش و تمام مولانا را در او دیدم. به نظر من حاج قاسم یک هنرمند بود و بازتاب تمام تاریخ ما.

داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در سخنانی درباره شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: در این‌ چند روز اخیر درباره این شهید زیاد صحبت شده است و در تلویزیون برنامه‌های مربوط به او را تماشا می‌کردم و به این نکته رسیدم که ما موجوداتی تدریجی هستیم، یعنی یک‌باره کسی نمی‌شویم بلکه به‌تدریج به جایی که می‌خواهیم‌، می‌رسیم.

او ادامه داد: من در این چند روز همه تاریخ این خاک را دوره کردم و تمام حماسه‌سازان، فقها، سربازان، دانشمندان و فداییان این سرزمین را مرور کردم. من تمام حافظ را در عرفان این شهید دیدم، تمام سعدی را در اندیشه‌اش و تمام مولانا را در او دیدم. به نظر من حاج قاسم یک هنرمند بود و بازتاب تمام تاریخ ما.

این هنرمند در پایان با بیان خاطره‌ای از علی شریعتی گفت: به قول دکتر شریعتی که با افتخار استاد تاریخ بنده بود «شهید قلب تاریخ است»؛ این پرمحتواترین جمله‌ای است که در تمام این سال‌ها درباره شهید شنیده‌ام و شهادت حاج قاسم سلیمانی یک‌بار دیگر این جمله را به من ثابت کرد. او به این امر اعتقاد داشت که تا شهید نباشی به شهادت نمی‌رسی و خود با رفتار و منش زندگی به این مهم دست یافت.

۵۸۵۸

کد خبر 1589236

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان