وقتی در هند نام کودکان را قاسم گذاشتند!


وقتی در هند نام کودکان را قاسم گذاشتند!

روزنامه جام‌جم نوشت: در دومین سالگرد آسمانی شدن سردار دل‌ها در نشستی با عنوان «سردار شهید سلیمانی در آیینه شعر و ادب» برگزار و به ظرفیت‌های ادبی و شعری شخصیت شهید سلیمانی به‌عنوان یک قهرمان فراملی پرداخته شد.

علیرضا قزوه ابتدای نشست با بیان این‌که فضای روز شهادت سردار سلیمانی، فضایی کاملا شبیه ایام ارتحال حضرت امام(ره) بود، گفت: در هندوستان هم مردم به‌ویژه شیعیان، برنامه‌های مختلفی برای گرامیداشت یاد و خاطره حاج قاسم برگزار کردند. همان شب من در مسجد باب‌العلم سخنرانی کردم و انبوه مردم به‌ویژه جوان‌ها آمده بودند و بسیار گریه می‌کردند. پدر دوستم ما که روحانی خطیب این مسجد بود، از زمان جنگ تحمیلی با شهید سلیمانی آشنا بود. او با حال عجیبی برای حاج قاسم مقتل‌خوانی و عزاداری می‌کرد که من نگران بودم بلایی سر خودش بیاید.

قزوه افزود: در روزهای اول شهادت حاج قاسم قرار بود برنامه‌ای مفصل در هند برگزار کنیم و مهمانان زیادی از ایران داشتیم که یکی از آنها آقای مرتضی سرهنگی بود. من به آقای سرهنگی گفتم که ما برای شما بلیت گرفتیم و برای این برنامه مهمانان زیادی دعوت شدند. جواب داد: «علیرضا من نمی‌توانم حتی از خانه بیرون بیایم. تا محل کارم هم نمی‌توانم بروم چطور تا دهلی بیایم. واقعا توان بلند شدن ندارم.» مدتی بعد آیت‌ا... اعرافی به هند آمد که هرجایی ایشان می‌رفت یک اتفاق بسیار خوب برای بزرگداشت حاج قاسم پیش می‌آمد، به شهر علیپور رفته بود و همزمان هشت ‌نفر آمده بودند تا اسم بچه‌هایشان را «قاسم» نامگذاری کنند.

۵۸۵۸

کد خبر 1589168

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟