ماجرای تلخ درگذشت خالق «بیگانه» در سانحه رانندگی


ماجرای تلخ درگذشت خالق «بیگانه» در سانحه رانندگی

روزنامه شهروند نوشت: ٥٥ سال پیش، برابر ٤ ژانویه ١٩٦٠ میلادی، آلبر کامو، نویسنده، فیلسوف و روزنامه‌نگار الجزایری- فرانسوی‌تبار بر اثر سانحه رانندگی در ٤٦ سالگی درگذشت.

«همه تعهداتم را برای سال ١٩٦٠ لغو کرده‌ام. این سال، سال رمانم خواهد بود. وقت زیادی می‌برد، اما به پایانش خواهم برد.» وقتی آلبر کامو، نویسنده شهیر و خالق آثاری چون «طاعون»، «بیگانه»، «سقوط»، و... متن بالا را برای یکی از دوستانش می‌نوشت و از کار روی رمان تازه‌اش «آدم اول» خبر می‌داد، ابداً نمی‌دانست دست سرنوشت، عاقبت دیگری را برایش تدارک دیده است.

٥٥ سال پیش، برابر ٤ ژانویه ١٩٦٠ میلادی، آلبر کامو، نویسنده، فیلسوف و روزنامه‌نگار الجزایری- فرانسوی‌تبار بر اثر سانحه رانندگی در ٤٦ سالگی درگذشت. کامو ابتدا قرار بود با قطار به سفر برود ولی در آخرین لحظات پیشنهاد دوست ناشرش را برای همراهی پذیرفت تا با خودروی او سفر کند که در نهایت با وقوع سانحه تصادف هیچگاه به مقصد نرسید.

راننده اتومبیل و میشل گالیمار، دوست نزدیک و ناشر آثار کامو، نیز در این حادثه کشته شدند. او سال ١٩٥٧ به خاطر خلق آثاری که به مشکلات وجدان بشری در عصر حاضر می‌پردازد برنده جایزه نوبل ادبیات شده بود. کامو پس از رودیارد کیپلینگ جوان‌ترین برنده جایزه نوبل ادبیات به شمار می‌رود.

۵۸۵۸

کد خبر 1589163

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی