تشریح جزئیات عملکرد 9 ماهه درآمد مالیاتی/ وصول 82 هزار میلیارد تومان ارزش افزوده


تشریح جزئیات عملکرد 9 ماهه درآمد مالیاتی/ وصول 82 هزار میلیارد تومان ارزش افزوده

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد مسیحی با اشاره به درآمد‌های 9 ماهه مالیاتی اظهار داشت: در این مدت 218 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شده است که سهم مالیات‌های مستقیم 136 هزار میلیارد تومان و مالیات بر ارزش افزوده 82 هزار میلیارد تومان است.معاون درآمد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی با اشاره به جزئیات درآمد مالیات‌های مستقیم،...

تشریح جزئیات عملکرد 9 ماهه درآمد مالیاتی/ وصول 82 هزار میلیارد تومان ارزش افزوده

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد مسیحی با اشاره به درآمد‌های ۹ ماهه مالیاتی اظهار داشت: در این مدت ۲۱۸ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شده است که سهم مالیات‌های مستقیم ۱۳۶ هزار میلیارد تومان و مالیات بر ارزش افزوده ۸۲ هزار میلیارد تومان است.

معاون درآمد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی با اشاره به جزئیات درآمد مالیات‌های مستقیم، گفت: ترکیب این وصولی‌ها نشان می‌دهد، اشخاص حقوقی در ۹ ماه امسال بالغ بر ۸۰ هزار میلیارد تومان مالیات پرداختند. همچنین از سوی مشاغل، حقوق بگیران و مستغلات ۴۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مالیات وصول شد.

وی ادامه داد: در بخش مالیات بر ثروت که شامل ارث، سهام و املاک سایر موارد می‌شود نیز ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مالیات اخذ شد.

مسیحی در مورد ترکیب وصولی‌های مالیات بر ارزش افزوده عنوان کرد: ۴ هزار میلیارد تومان ناشی از فرآروده‌های نفتی، ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مالیات شماره‌گذاری و نقل و انتقال خودرو دریافت شد. همچنین ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از محل فروش و مصرف دخانیات و مابقی که حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان می‌شود، متعلق به مالیات کالا و خدمات است.

این مقام مسئول تاکید کرد: در ۹ ماه سال جاری وصولی مالیاتی ۶۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ رشد داشته و ۱۰۸ درصد نسبت به بودجه مصوب تحقق پیدا کرده است.

گفتنی است رقم مصوب درآمد‌های مالیاتی برای سال جاری در بودجه نیز ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مصوب شده که مسئولان مالیاتی معتقدند که این رقم محقق خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بدر و ببر