پیروی رییس جمهور آمریکا از برنامه ترامپ در گسترش دیوار‌های مرزی


پیروی رییس جمهور آمریکا از برنامه ترامپ در گسترش دیوار‌های مرزی

مقامات دولت آمریکا اعلام کردند بایدن در نظر دارد دیوار‌های مرزی را تا سن دیگو گسترش دهد تا از این طریق مانع ورود پناهجویان به کشور شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، علی رغم انتقاد‌های جو بایدن در سخنرانی‌های انتخاباتی خود از سیاست‌های مهاجرتی دونالد ترامپ و وعده‌های فراوان برای اصلاح این نظامی سیاسی در آستانه یک سالگی ورود بایدن به کاخ سفید به نظر می‌رسد نه تنها تغییری در این سیاست‌ها اعمال نشده که حتی در برخی موارد بایدن سیاست‌های شدیدتری را برای برخورد با پناهجویان اعمال کرده است.

روز گذشته مقامات دولتی آمریکا اعلام کردند با دستور جو بایدن دیوار‌های مرزی تا سن دیگو گسترش پیدا خواهد کرد تا از این طریق موج بیشتری از پناهجویان مجبور به ماندن در مکزیک در زمان مشخص شدن نتیجه پرونده درخواست پناهندگی خود باشند.

بایدن هفته گذشته از دادگاه عالی آمریکا خواسته بود دولتش را در اجرا یا عدم اجرای سیاست‌های مهاجرتی یاری کند. الخاندرو مایورکاس، وزیر امور داخلی مکزیک در این باره گفت: برنامه‌های مهاجرتی ترامپ دارای نقایص فراوان و هزینه‌های انسانی غیرقابل جبران است.

دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا در زمان تصدی خود دستور داده بود تا زمان تعیین تکلیف در خواست پناهندگی در مراجع قانونی آمریکا، مهاجران در پشت مرز‌های این کشور و در مکزیک بمانند.

بسیاری از منتقدان و حامیان قوانین حقوق بشر این سیاست را به دلیل نقض آشکار بسیاری از قوانین حقوق بشری مورد انتقاد قرار دادند؛ برای همین جو بایدن وعده داده بود آن را لغو کند. اما در ماه‌های گذشته شکایت برخی مقامات جمهوری خواه آمریکا از جمله مقاماتی از تگزاس و میسوری دادگاه فدرال آمریکا با لغو این سیاست مخالفت کرد.

براساس سیاست مصوبه سال ۲۰۱۹ توسط دولت ترامپ، هزاران پناهجو باید تا زمان مشخص شدن پرونده درخواست پناهندگی خود در مراجع قانونی آمریکا ماه‌ها و حتی گاهی سال‌ها در پشت مرز‌ها و در مکزیک منتظر بمانند.

گروه‌های منتقد می‌گویند این اقدام آمریکا موجب افزایش موج آدم ربایی و سوء استفاده‌های جنسی در پشت مرز‌های آمریکا شده است. حالا با مخالفت‌های شدید برخی گروه‌های قضایی و مقاومت جمهوری خواهان، جو بایدن از دادگاه عالی آمریکا خواسته دولت را در اجرا یا عدم اجرای این قانون یاری کند.

این رویکرد بایدن به دلیل ناتوانی در اجرای یک تصمیم در مورد مسئله چالش برانگیز پناهجویان انتقاد‌های زیادی را متوجه دولت فعلی آمریکا کرده است.

حدود ۷۰ هزار پناهجو در زمان دونالد ترامپ مشمول این قانون می‌شدند که در ژانویه ۲۰۱۹ و توسط دولت پیشین به تصویب رسید. ولی بایدن پس از به قدرت رسیدن آن را به حالت تعلیق درآورد و حالا با شکایت مقامات آمریکایی و مکزیکی می‌خواهد آن را از سر بگیرد.

بایدن پیشتر خود را یکی از منتقدان دولت ترامپ عنوان کرده و وعده داده بود در صورت پیروزی در انتخابات قوانین مهاجرتی ترامپ را لغو کند؛ ولی عملاً به گفته بسیاری از تحلیلگران رییس جمهور فعلی آمریکا پا جای پای ترامپ گذاشته و حتی در مواردی سختگیرتر از دولت پیشین با پناهجویان رفتار می‌کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022