امداد رسانی به بیش از 3500 فرد آسیب دیده از سیلاب در سیستان و بلوچستان


امداد رسانی به بیش از 3500 فرد آسیب دیده از سیلاب در سیستان و بلوچستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از استمرار امدادرسانی به مناطق سیل زده جنوب استان خبر داد.

به گزارش ایسنا- علیرضا میربهاءالدین بیان کرد: به دنبال وقوع بارندگی شدید در جنوب استان کار امدادرسانی به مردم آسیب دیده در ۵ شهرستان چابهار ، کنارک ، سرباز و فنوج و نیکشهر و ۲۷ روستا توسط ۱۱۳ تیم عملیاتی در حال انجام است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: تعداد ۸۲۱ خانوار آسیب دیده به تعداد ۳ هزار ۵۶۵ نفر توسط نجاتگران این جمعیت امداد رسانی شدند که از این تعداد ۴۵۱ خانوار به تعداد ۲ هزار و ۵۶ نفر در ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان چابهار و ۳ اردوگاه در شهرستان کنارک اسکان داده شده اند.

وی ادامه داد: ۵۸ دستگاه چادر امدادی، ۳۶۹ تخته موکت، ۵۲۶ تخته پتو و ۲۸۹ کیلو گرم نایلون در بین آسیب دیدگان توزیع شده است.

وی ضمن تاکید بر توزیع اقلام امدادی بین حادثه دیدگان سیل اخیر اظهار کرد: ۸۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته ، ۲هزار و ۵۲۰ کیلوگرم برنج، ۴۰۰عدد بطری آب معدنی و همچنین مقادیری چای و والور و فانوس در مناطق آسیب دیده توسط نجاتگران این جمعیت توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همچنین گفت: ۴۹۸ نفر روز امدادگر با بکارگیری ۶۰ دستگاه خودروی عملیاتی جمعیت هلال احمر استان در شهرستانهای چابهار، کنارک، سرباز و فنوج و نیکشهر کار امدادرسانی را بر عهده دارند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تاکید کرد: در روزهای بارانی که هشدار طغیان رودخانه ها داده می شود انتظار می رود که افراد محلی و همچنین عشایر حاضر در مناطق بیش از پیش به این هشدارها توجه کرده و از حضور در محیط های نا ایمن و حاشیه رودخانه اجتناب کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول