چراغ سبز برای توهین علیه مسلمانان در استرالیا / ناسیونالیست های سفید پوست در کمین هستند


چراغ سبز برای توهین علیه مسلمانان در استرالیا / ناسیونالیست های سفید پوست در کمین هستند

چندین مرکز اسلامی در استرالیا رای مخالف دولت ایالتی «نیو ساوت ولز» برای تصویب لایحه حمایت از مسلمانان در برابر توهین و تبعیض را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «دیلی صباح»، چندین انجمن مسلمان از جمله انجمن‌های اسلامی تحت پوشش ایالت استرالیاو مدافعان مردمی نامه‌ای امضا شده به طور مشترک به «دومینیک پروتت»، نخست‌وزیر ایالت «نیو ساوت ولز» در استرالیا نوشتند و در آن رای مخالف دولت حزب لیبرال این ایالت به لایحه‌ 12 نوامبر 2021 برای محافظت از مسلمانان در برابر توهین را محکوم کردند.

این در حالی است که حمایت های مشابه در این زمینه در حال حاضر برای برای سیک ها و یهودیان وجود دارد.

به گزارش استرالیا مسلمان تایمز از سیدنی، لایحه ضد تبعیض (توهین مذهبی) 2021 «نیو ساوت ولز» با اختلاف چهار رای در مجلس 93 عضوی به دلیل رای مخالف این لایحه توسط دولت ایالتی شکست خورد.

بر اساس گزارش این روزنامه ، این لایحه مبتنی بر محافظت از مسلمانان نیوساوت ولز در برابر کمپین های توهین آمیز و نفرت است.

نامه مشترک امضا شده نشان می دهد، تروریستی که در 15 مارس 2019 ، 51 نمازگزار مسلمان از جمله یک شهروند ترکیه را به قتل رساند و 40 نفر را در مسجد کرایست چرچ نیوزلند مجروح کرد، اصالتا اهل نیوساوت ولز بود و تنها در سال 2017 به نیوزیلند نقل مکان کرده بود.

در این نامه آمده است : یک واکنش مناسب این است که از تکرار چنین آسیبی جلوگیری شود. با این حال، با گذشت بیش از دو سال، مسلمانان در نیو ساوت ولز در برابر تبعیض یا تحقیر هیچ حمایتی ندارند.

این حمله تروریستی محکومیت گسترده‌ای را به دنبال داشت و معاون رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه ترکیه سه روز بعد از بستگان قربانیان در نیوزیلند دیدن کردند، ترکیه متعهد شد که با اسلام‌هراسی در صحنه جهانی مبارزه کند و در آن زمان متعهد شد تا از نزدیک نیوزیلند را تحت نظر داشته باشد تا عدالت برقرار شود.

برخلاف رد این لایحه توسط دولت «نیو ساوت ولز» ، نیوزیلند در پی قتل عام کرایست چرچ قوانین سختگیرانه تر در قبال سخنان نفرت انگیز، تحریک و تبعیض را بررسی کرد.

این سازمان می‌گوید که نفرت ضد مسلمانان سوخت ناسیونالیسم سفیدپوست در استرالیا برای بیش از یک دهه بوده است و بسیاری از جوامع دیگر را در معرض خطر قرار داده است.

این نامه تاکید می کند که بر اساس دریافت دادگاه ها ، یهودیان و سیک ها در برابر کمپین های نفرت انگیز محافظت می شوند. با این حال، مسلمانان شامل این حمایت نمی شوند و هیچ گونه حمایت عملی برای مسلمانان در برابر جنایات ناشی از نفرت وجود ندارد.

بر اساس گزارش ها، مسلمانان یکی از جوامعی هستند که هدف اصلی ملی گرایان راست هستند و این لایحه توسط دادستان کل ایالت در سایه حزب کارگر و سبزها به پارلمان این ایالت ارائه شد.

در این نامه همچنین آمده است که قانونی که دولت ایالت در بحث ها به آن اشاره کرده است، بخش 93Z قانون جرایم 1900 «نیو ساوت ولز» است که تحریک به خشونت را جرم می داند اما هرگز مورد استفاده قرار نگرفته است و تنها پلیس می تواند طبق این قانون اتهامی را مطرح کند.

این در حالی است که اعضای جوامع سیک و یهودی هند می توانند به عنوان شهروندان خصوصی دعوی قضایی را آغاز کنند.

این ترس در جامعه مسلمانان منعکس شده است که این رای می‌تواند به مجریان قانون و جامعه این پیام را ارسال کند که نفرت معطوف به مسلمانان با نفرت معطوف به اقلیت‌های نژادی متفاوت است و به این ترتیب جنبش های راست را برای اقدام علیه مسلمانان جسورتر می کند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان