اتوبوس خوابی؛ ادامه موج تخریب


اتوبوس خوابی؛ ادامه موج تخریب

تهران-ایرنا- ناصر امانی عضوشورای شهر تهران، در حالی اتوبوس خوابی را موجب راه اندازی موج تخریب و دروغ علیه جمهوری اسلامی دانست که مهدی چمران رئیس این شورا، تاکید کرد: هر کاری کنیم از کار ما برداشت دیگری می شود و تبلیغات جهانی علیه ماست.

به گزارش ایرنا، موضوع اتوبوس خوابی موضوع موجب شد تا ناصر امانی عضو شورای شهر روز سه شنبه در جریان سی و هفتمین جلسه شورا به این موضوع واکنش نشان دهد؛ واکنشی که مهدی چمران رییس این شورا به آن پاسخ داد.

به جای اتوبوس‌خوابی،سوله بحران در اختیار افراد بی‌سرپناه قرار دهیم

عضو شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه اظهار داشت: معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار که در جلسه شورا حضور پیدا کردند درباره بحث بی.آر.تی خوابی و اتوبوس‌خوابی توضیحاتی دادند.

ناصر امانی فزود: اعضای کمیسیون فرهنگی نیز شب گذشته این موضوع را بررسی کردند و متوجه شدند شهرداری از روی خیرخواهی و برای پناه دادن به عده‌ای که یا برای مداوا و یا کارهای اداری به تهران می‌آیند اقدام به در اختیار دادن تعدادی اتوبوس کرده است.

امانی با بیان اینکه این هم از مشکلاتی است که پایتخت بودن برای تهران ایجاد کرده، گفت: تا وقتی تمرکزگرایی در شهر تهران داشته باشیم و همه مردم از کل کشور برای کوچکترین کار به تهران مراجعه کنند این روند ادامه خواهد یافت.

عضو شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: شهرداری تهران نگران یخ‌زدگی این افراد بوده و چند اتوبوس مخصوص برای این کار راه اندازی کرده تا کسانی که به گرمخانه‌ها مراجعه نمی‌کنند در این اتوبوس‌ها مستقر شوند.

وی با بیان اینکه نیت این اقدام خوب اما انعکاس بیرونی خیلی بدی داشته است، گفت: تمام شبکه‌های خارجی موج عظیمی از تخریب و دروغ به این موضوع اضافه و نثار جمهوری اسلامی و کشور کردند.

امانی با بیان اینکه، ظاهر این اتوبوس‌ها نیز خوب نیست و شکل بدی دارد، پیشنهاد کرد که این اتوبوس ها جمع شود و اگر قرار است کاری انجام شود از همان سوله‌های مدیریت بحران استفاده شود.

بساط اتوبوسهایی که در شب محل خواب افراد است، جمع می شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در واکنش به اتوبوس خوابی گفت: فضای عمومی تبلیغاتی به ویژه خبرگزاری های خارجی بر مسئله اتوبوس خوابی متمرکز شده و یادشان رفته که زباله گردهای لندنی یا دیگر کشورها چگونه زندگی می کنند.

مهدی چمران با بیان اینکه البته اتوبوس جای استراحت نیست گفت: حتی فیلمی منتشر شده که یک اتوبوس خواب به راننده می گوید بخاری بزن اما راننده در پاسخ می گوید نداریم و به او پتو هم می دهند.

عضو شورای تهران با بیان اینکه در گذشته برخی از این افراد را برای حفظ جانشان در سرمای زمستان، به زور به گرمخانه ها می بردند، گفت: با زاکانی شهردار تهران، صبحت کردم و قرار شد بساط اتوبوسهایی که در شب، محل خواب افراد است را جمع کنند.

وی اظهار داشت: اتوبوس بهداشتی نیست و قرار است این اتوبوسها را جمع و این افراد را در مکانی دیگر سامان دهند.

چمران با بیان اینکه مشکلاتی هم در این زمینه وجود دارد، تاکید کرد: هر کاری کنیم از کار ما برداشت دیگری می شود و تبلیغات جهانی علیه ماست و زیر ذره بین رسانه های داخلی و خارجی هستیم.

وی با اشاره به وعده شهرداری برای توسعه همراه سراها گفت: این اقدام صرفا وظیفه شهرداری نیست و بهتر است که به افراد جامانده کمک شود.

به گزارش ایرنا، چندی پیش برخی رسانه ها، گزارشاتی از اتوبوس خوابی در شهر تهران منتشر کرده بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی