اعضای بدن پنجمین ایثارگر استان اردبیل به بیماران نیازمند اهدا شد


اعضای بدن پنجمین ایثارگر استان اردبیل به بیماران نیازمند اهدا شد

اردبیل - ایرنا - اعضای بدن مجید رسول‌پور آتشگاه 23 ساله ساکن شهرستان اردبیل که به دنبال افت هوشیاری دچار مرگ مغزی شده بود، روز سه‌شنبه با رضایت خانواده وی به بیماران نیازمند اهدا شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، زنده‌یاد رسول‌پور به دنبال نارسایی کلیه و بیماری زمینه‌ای به رغم مراقبت‌های درمانی، دچار افت هوشیاری شده و در بخش آی.سی.یو جراحی بیمارستان امام خمینی‌(ره) اردبیل بستری بود، پس از مرگ مغزی و انجام اقدامات لازم، به تهران اعزام شد.

بنا به این گزارش، به رغم مراقبت‌های درمانی، متاسفانه با بروز علائم مرگ مغزی و پس از تشخیص و تایید توسط متخصصین و کوردیناتورهای واحد فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، زنده‌یاد رسول‌پور شامگاه روز دوشنبه به تهران اعزام شده و اعضای وی امروز با رضایت خانواده متوفی به نیازمندان اهدا شد.

بر اساس این گزارش، زنده‌‎یاد رسول‌پور در زمان حیات، اقدام به دریافت کارت اهدای عضو کرده بود و امروز اهدای اعضای سالم این خیراندیش، به چندین بیمار منتظر در لیست پیوند، زندگی دوباره بخشید.

مرحوم رسول‌پور پنجمین ایثارگری به شمار می‌رود که در سال جاری در استان اردبیل اعضای بدنش پس از مرگ مغزی به بیماران نیازمند اهدا شده است.

استان اردبیل در سه سال گذشته رتبه نخست شناسایی بیماران مرگ مغزی و اهدای عضو در کشور را به دست آورده و فرهنگ اهدای عضو جان‌باختگان در این استان به شکل ملموسی در حال رشد است.

به علت پیشتازی استان اردبیل در اهدای عضو بیماران مرگ مغزی، بخش نگهداری و مراقبت از بیماران مرگ مغزی در محل ساختمان تازه‌تاسیس ترومای شهر اردبیل راه‌اندازی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی