پیکر مطهر 8 شهید گمنام وارد چهارمحال و بختیاری شد


پیکر مطهر 8 شهید گمنام وارد چهارمحال و بختیاری شد

شهرکرد- ایرنا- پیکر هشت شهید گمنام سالهای دفاع مقدس، روز سه‌شنبه 14دی‌ماه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهرکرد وارد چهارمحال و بختیاری شد تا همزمان با ایام سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) تشییع و خاکسپاری شوند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: شهدا برای زنده نگهداشتن ازرش‌های دین، ارزش‌های انقلاب اسلامی و ارزش‌های مهدوی و حاکم شدن دین خدا بر روی زمین به میدان جنگ با دشمن رفتند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام روز سه‌شنبه در آیین استقبال از پیکر پاک شهیدان گمنام در فرودگاه بین‌المللی شهرکرد افزود: حضور شهدای گمنام در این استان برای پویایی و زنده بودن جامعه پیام دارد، به‌ شرطی که این پیام‌ها گرفته و دل‌ها و سخنان با آن زنده شود.

وی گفت: حضور شهدای گمنام در استان یک توفیق برای پویایی و زنده بودن جامعه است و شهدا دارای پیام هستند و باید ضمن دریافت پیام آن‌ها، برای زنده نگه‌داشتن جامعه و استان تلاش و در راستای گرفتن میدان از دست برخی هوس‌بازان اقدام شود.

نکونام امر به‌معروف و نهی از منکر را باعث ثبت ده‌ها حسنه اعلام کرد و گفت: قرار گرفتن در مسیر شهدا باعث عاقبت بخیری و آباد شدن دنیا و آخرت می‌شود.

وی تلاش برای حفظ ارزش‌های دین، انقلاب اسلامی و مهدوی، حاکم شدن دین خدا بر روی زمین و جلوگیری از رخنه کردن فساد در جامعه را ضروری دانست و یادآور شد: باید مراقب باشیم تا این‌گونه مراسم فقط تشریفات و ظواهر نباشد و پیوند بین ما و شهدا برقرار شود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: نباید اجازه دهیم انقلاب اسلامی، امام راحل، رهبر معظم انقلاب اسلامی و راه‌های ارزش‌های انسانی زیر سوال برود و ما به دنبال نان و آب‌مان باشیم.

وی گفت: شهدا آمدند تا به ما بگویند پویا، تحول‌آفرین و دارای غیرت دینی باشید و به ادارات، کارخانه‌ها، کوچه و خیابان رنگ شهدایی ببخشید تا این راه کم‌رنگ نشود.

نکونام خطاب به پیکر پاک شهدای گمنام، غربت و گمنامی تمام‌عیار را به‌ظاهر اعلام کرد و افزود: مردم توفیق دارند تا در محضر شما باشند و آمدید تا دل‌ها را بار دیگر شهدایی کنید و برکاتی را که خداوند برای شما به‌عنوان شهید قرار داده به منصه ظهور برسانید و استان را سر سفره خود بنشانید.

وی با اشاره به آغاز برکات شهدای گمنام افزود: این شهیدان نخستین روزی است که متولد شده و مزارشان زیارتگاه خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: خداوند برکات فراوانی به شهدا داده، آن‌ها را منشأ برکات کرده و مزارشان تا ابد درخشنده، شفا دهنده و گره‌گشا است که دعا در آن مستجاب می‌شود.

وی با اشاره به همزمانی حضور شهدای گمنام با ایام فاطمیه (س) و شهادت رادمرد، فرمانده دلیر و قهرمان، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی یادآور شد: شهدا در این ایام به استان آمدند تا به ما بیاموزند که بی‌نام و نشان نباشید و به‌دنبال ساختن جامعه متمدن مهدوی باشید تا خدا توفیق‌تان دهد که برای همیشه به جریان الهی وصل شوید.

نکونام با اشاره به تبرک‌جویی مردم استان از شهدا اظهار داشت: زدن دست و صورت بر تابوت شهدا و ریختن اشک برای آنان، نتیجه اثر شهدا بر دل‌های مردم است.

به گزارش ایرنا،از این تعداد چهار شهید گمنام در عملیات کربلای ۵، همچنین ۲ شهید در عملیات رمضان، یک شهید در عملیات والفجر ۴ و یک شهید در تک دشمن در سال ۱۳۶۷ در منطقه شلمچه به شهادت رسیده‌اند.

سن این شهدا از ۱۸ سال تا ۲۵ سال است و ۲ شهید در شهر آلونی مرکز شهرستان خانمیرزا، ۲ شهید در شهر ناغان شهرستان کیار، سه شهید در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس شهرکرد و یک شهید در حوزه علمیه خواهران شهرکرد خاک‌سپاری می‌شود.

هم‌اکنون ۱۲۱ شهید گمنام در خاک چهارمحال و بختیاری آرمیده‌اند که یکی از شهدای شهرستان اردل شناسایی و ۳۹ یادمان شهدای گمنام در استان احداث شده است.

پیکرهای پاک ۲۵۰ شهید گمنام دوران دفاع مقدس روز پنجشنبه ۱۶ دی‌ماه در تهران و ۲۴ استان کشور با حضور مردم انقلابی تشییع می‌شود.

چهارمحال و بختیاری در دوران دفاع مقدس افزون‌بر ۲ هزار و ۴۴۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !