پیکر سه شهید گمنام در کرمانشاه تشییع می‌شود


پیکر سه شهید گمنام در کرمانشاه تشییع می‌شود

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: روز پنجشنبه 16 دی ماه همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، پیکر سه شهید گمنام دفاع مقدس در استان کرمانشاه با حضور اقشار مختلف جامعه، تشییع خواهد شد.

سردار « ناصر باباخانی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این شهدای گرانقدر دفاع مقدس روز چهارشنبه ۱۵ دی ماه ساعت ۱۰ صبح در فرودگاه کرمانشاه مورد استقبال مردم قرار خواهند گرفت و سپس ساعت هشت شب در مسجد النبی طاق بستان مراسم واع با این شهدا با اجرای مراسم و مداحی برگزار می شود.

او با بیان اینکه همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در شانزدهم دی ماه ۲۵۰ شهید با نام و گمنام دفاع مقدس در ۲۱ استان تشییع می شود، گفت: مراسم تشییع شهدا در کرمانشاه راس ساعت ۹:۳۰ همزمان با تجمع بزرگ عزاداران حضرت فاطمه (س) از چهار راه مدرس شروع و تا مسجد جامع به صورت راهپیمایی و سپس در مسجد جامع با حضور اقشار مختلف جامعه و مسئولان مراسم تشییع با برنامه های مانند مداحی و سخنرانی ادامه می یابد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با بیان اینکه پیکر مطهر این سه شهید گمنام در عملیات بدر و در شرق رودخانه دجله امسال تفحص شده‌اند، گفت: مراسم خاکسپاری یکی از این شهدا گرانقدر که حدود ۴۵ سال سن دارد با حضور مردم راس ساعت ۱۴:۳۰ در میدان غدیر شروع و سپس پس از برگزاری مراسم عزاداری در شهرداری کرمانشاه تدفین می شود.

سردار باباخانی در ادامه گفت: پیکر یک شهید دیگر که در زمان شهادت ۲۱ سال داشته است؛ روز شنبه ۱۸ دی ماه راس ساعت ۱۰ صبح طی مراسمی در محوطه صدا و سیما استان تدفین می شود و پیکر مطهر شهید دیگر که در زمان شهادت ۱۹ ساله بوده، روز ۱۹ دی ماه راس ۱۰ صبح در تیپ ۲۸۱ شهید محمد نیکخواه ارتش شهرستان کرمانشاه تدفین خواهد شد.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۰۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!