اپل سه تریلیون دلاری شد


اپل روز دوشنبه نخستین شرکتی شد که به ارزش بازار سه تریلیون دلار رسید اما تا پایان روز از این سقف عقب نشینی کرد.

اپل سه تریلیون دلاری شد

به گزارش ایسنا، در نخستین روز معاملات سال نوی میلادی ارزش سهام اپل به ۱۸۲.۸۸ دلار افزایش یافت و ارزش بازار این شرکت از مرز سه تریلیون دلار عبور کرد. ارزش معاملات سهام اپل تا پایان روز دوشنبه با ۲.۵ درصد افزایش، به ۱۸۲.۰۱ دلار رسید و سرمایه بازار این شرکت را به ۲.۹۹ تریلیون دلار رسید.

با ارزش‌ترین شرکت جهان با پیش بینی تقاضای قوی برای محصولات اپل شامل آیفون و مک بوک و خدماتی مانند اپل تی وی و اپل موزیک از سوی سرمایه گذاران، به چنین نقطه عطفی دست یافت.

اپل به همراه مایکروسافت در کلوب شرکتهایی قرار داشته که ارزش بازارشان دو تریلیون دلار است. ارزش بازار مایکروسافت اکنون به ۲.۵ تریلیون دلار رسیده است. شرکتهای آلفابت، آمازون و تسلا ارزش بازار بالای یک تریلیون دلار دارند. طبق آمار رفینیتیو، ارزش سهام شرکت نفتی آرامکوی سعودی حدود ۱.۹ تریلیون دلار است.

ارزش سهام اپل از زمانی که استیو جابز، مدیرعامل سابق و هم موسس این شرکت نخستین آیفون را در ژانویه سال ۲۰۰۷ رونمایی کرد، حدود ۵۸۰۰ درصد صعود کرده است و از رشد حدود ۲۳۰ درصدی شاخص اس اند پی ۵۰۰ در همین مدت پیشی گرفته است.

در دوران مدیرعاملی تیم کوک که در سال ۲۰۱۱ جانشین استیو جابز شد، اپل به میزان چشمگیری درآمدش از خدماتی مانند پخش ویدیو و موسیقی را افزایش داد. این امر کمک کرد وابستگی اپل به آیفون به حدود ۵۲ درصد از درآمد کل این شرکت در سال مالی ۲۰۲۱ در مقایسه با بیش از ۶۰ درصد در سدل ۲۰۱۸ کاهش پیدا کند و سرمایه گذارانی که نگران وابستگی بیش از حد اپل به این محصول پرفروش بودند را خوشنود کرد.

با این حال بعضی از سرمایه گذاران نگران هستند که اپل به حد نهایی توسعه شمار کاربران و درآمدزایی از هر کاربر رسیده باشد و هیچ تضمینی وجود ندارد که محصولات جدید به اندازه آیفون درآمدزایی داشته باشند.

بر اساس گزارش رویترز، استفاده سریع از فناوریهایی مانند ۵G، واقعیت افزوده و هوش مصنوعی هم جذابیت اپل و سایر شرکتهای بزرگ فناوری را مضاعف کرده است.

طبق آمار کانتر پوینت ریسرچ، در چین که بزرگترین بازار تلفن هوشمند جهان است، اپل برای دومین ماه متوالی صدرنشین بود و بالاتر از رقیبانی مانند ویوو و شیائومی قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403