آغاز عملیات تعمیرات و بهسازی ورودی پل بسیج میناب/سد استقلال میناب 100 درصد آبگیری شد


آغاز عملیات تعمیرات و بهسازی ورودی پل بسیج میناب/سد استقلال میناب 100 درصد آبگیری شد

هشدار لازم به تمام روستاهای در معرض خطر سیل هرمزگان داده شده و در صورت بروز خطر، تمهیدات لازم برای اسکان موقت آن ها پیش بینی شده است.

عملیات تعمیرات و بهسازی ورودی پل بسیج میناب آغاز شد

پل بسیج میناب که شب گذشته (۱۳ دیماه) به دلیل طغیان رودخانه ها و حجم گسترده سیلابها دچار خسارت و شستگی در ورودی و دستکهای خاکی آن شده بود که ساعتی پیش پس از ورد استاندار هرمزگان به میناب، عملیات بهسازی و اصلاح آن آغاز شد.

مهدی دوستی، استاندار هرمزگان ظهر امروز (۱۴ دی ماه) در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران میناب با تاکید بر ضرورت خدمات رسانی به محلات و مناطق آسیب دیده از سیل، اظهار کرد: با توجه به فروکش کردن سیلابها و قطع بارندگی در استان، دستگاه های اجرایی به منظور برآورد دقیق خسارت در حوزه آب، برق، راه، کشاورزی و برآورد خسارت وارده به منازل مردم مناطق مختلف باید سریعا" گروه های ارزیاب را به منطقه اعزام کنند.

وی همچنین با اشاره به قطعی آب در ۲۴ روستای بخش بندزرک و سه روستای بخش مرکزی، گفت: آبفا با هماهنگی ستاد مدیریت بحران باید عملیات آبرسانی سیار به این روستاها را انجام دهد.

استاندار هرمزگان همچنین تاکید کرد: اداره کل راهداری به منظور تسریع در بهسازی و بازگشایی مسیرها، ماشین آلات راهداری و راهسازی را سریعا" به منطقه گسیل دهد و رفع نقص پل دوم میناب را در دستور کار قرار دهد.

در این نشست، هر یک از اعضای ستاد مدیریت بحران، گزارشی را در خصوص خسارات وارده و اقدامات در حال انجام تشریح کردند.

آخرین جزئیات خسارت بارندگی به شهرستان جاسک

سرپرست فرمانداری شهرستان جاسک گفت: بر اثر بارندگی‌های چند روز گذشته راه ارتباطی ۵۰ روستای شرق و غرب شهرستان جاسک بسته شده است.

علی مهرانی ظهر امروز (۱۴ دی ماه) در جمع خبرنگاران، افزود: بر اثر سقوط ۳.۵ کیلومتر شبکه برق، در حال حاضر برق ۱۲ روستا قطع شده و سی روستا هم بر اثر قطع برق آب‌شیرین کن روستای بونجی آب آشامیدنی ندارند.

وی با بیان اینکه هم اکنون گروه‌های اتفاقات برق در حال تلاش برای وصل برق این روستاها هستند، اظهار کرد: در این بارندگی به ۷۰۰ هکتار زمین‌های کشاورزی دشت سورک خسارت وارد شده است.

مهرانی با اشاره به اینکه میزان خسارت در دست بررسی است، اضافه کرد: طبق اعلام هواشناسی استان بر اثر بارندگی شب گذشته در شهر جاسک ۵۵ میلیمتر و در حوزه غرب جاسک روستای گوان ۱۱۱ میلیمتر و حوزه شرق جاسک ۵۶ میلیمتر باران باریده است.

باید در اسرع وقت نسبت به پشتیبانی از مردم سیل زده استان هرمزگان اقدام شود

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: وقوع سیل خسارات فراوانی به مردم در استان هرمزگان وارد کرده و انتظار می رود در اسرع وقت نسبت به تامین خسارات و حمایت از مردم منطقه اقدام شود.

به گزارش ایسنا، احمد مرادی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس، بیان کرد: طی چند روز گذشته شاهد بارش باران در اکثر استان های کشور به ویژه استان های جنوبی و استان هرمزگان بودیم. متاسفانه بارش شدید در استان هرمزگان خسارات زیادی به همراه داشته و سبب به راه افتادن سیل، قطعی برق و تلفن، تخریب راه های مواصلاتی و خسارت به کشاورزان شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: انتظار می رود تیمی از کمیسیون های عمران و کشاورزی مجلس بازدیدی از مناطق سیل زده به عمل اورده و نسبت به تامین خسارات و حمایت و پشتیبانی از مردم این مناطق در اسرع وقت اقدام شود.

سد استقلال میناب ۱۰۰ درصد آبگیری شد

بر اثر بارندگی‌های امروز و دیروز سد استقلال میناب در شرق هرمزگان ۱۰۰ درصد آبگیری شد.

عیدانی، مدیرعامل آب منطقه‌ای هرمزگان صبح امروز (۱۴ دی ماه) در جمع خبرنگاران، گفت: ظرفیت این سد قبل از بارندگی‌ها ۲۰ درصد مفید بود که اکنون به حدود ۱۰۰ درصد رسیده و دریچه‌های تحتانی برای تعادل در آب ورودی از صبح امروز باز شده است.

پل بسیج میناب تا اطلاع ثانوی مسدود شد

جانشین رییس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران اعلام کرد: پل بسیج میناب که ورودی های آن شب گذشته بر اساس طغیان سیلاب دچار آسیب دیدگی شده بود تا اطلاع ثانوی جهت انجام تعمیرات مسدود شد.

رضا مدرس و اعضای ستاد مدیریت بحران که شب گذشته در مناطق سیل زده میناب حضور داشتند اقدامات لازم را جهت رفع مشکلات ناشی از سیل انجام دادند.

وی با تاکید به توجه به هشدارهای ستاد پیشگیری و مدیریت بحران تصریح کرد: به دلیل خسارات ناشی از سیل روز گذشته به زیرساخت‌های ارتباطی و خطرآفرین بودن جاده ها، مردم از تردد غیر ضرور به روستاها خودداری کنند.

مدرس خاطرنشان کرد: پل بسیج میناب شکسته و تخریب نشده است اما دستک های خاکی ورود به این پل دچار شستگی ناشی از سیلاب شده که در اسرع وقت نسبت به تعمیرات و اصلاح آن اقدام می شود.

آغاز عملیات تعمیرات و بهسازی ورودی پل بسیج میناب/سد استقلال میناب 100 درصد آبگیری شد

اسکان اضطراری بیش از ۲۰۰ خانوار سیل زده در هرمزگان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: در پی بارندگی‌های چند روز اخیر بیش از ۲۰۰ خانوار در هرمزگان اسکان اضطراری داده شده اند.

مختار سلحشور صبح امروز (۱۴ دی ماه) در جمع خبرنگاران، افزود: روستای تُنبِک شهرستان میناب با ۱۲۰ خانوار بطور کامل تخلیه و در روستای حَکَمی اسکان اضطراری داده شده اند.

وی با اشاره به اسکان ۵۰ خانوار روستای سنگی شهرستان رودان در یک سالن ورزشی در سطح شهر رودان نیز عنوان کرد: شرایط اسکان اضطراری روستای لیره‌ای در شهرستان جاسک هم در مکانی امن فراهم شده است که از مردم این روستا درخواست می‌شود به این مکان منتقل شوند.

سلحشور با بیان اینکه بیشتر مشکلات مناطق سیل زده آب گرفتگی منازل و معابر عمومی است، خاطرنشان کرد: تاکنون پتو، موکت، اقلام مورد نیاز و ۱۰ تن نایلون بین افزاد مورد نیاز توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان با اشاره به اینکه ۷۰۰ بسته معیشتی نیز بین خانواده‌های سیل زده توزیع شده است، اضافه کرد: نیروهای هلال احمر در همه مناطق سیل زده در حال توزیع بسته‌های معیشتی و تخلیه گل و لای از منازل هستند.

سلحشور اضافه کرد: در بندرعباس شرایط پایدار است، ولی در شهرستان‌های میناب و رودان با فروکش کردن آب تلاش می‌شود شرایط پایدار شود.

استاندار هرمزگان عازم مناطق ‌سیل زده شرق استان شد

وی همچنین پس از بررسی میدانی وضعیت روستاها و مناطق سیل زده میناب، به منظور پایش وضعیت امداد رسانی و اقدامات انجام شده پس از وقوع سیل، عازم شهرستان رودان می شود.

بر اساس آخرین آمار، طی سامانه بارشی اخیر، بیش از ۲۷۰میلیمتر در میناب و نزدیک به ۲۰۰میلی متر در رودان باران باریده است که باعث آب گرفتگی و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق شهری و روستایی و خسارت به زیر ساخت های عمومی شده است.

با توجه به وسعت آبگرفتگی به ویژه در منطقه شهری میناب، تیم های مدیریت بحران استانداری و تیم های امدادی جمعیت هلال احمر هرمزگان از ساعات اولیه وقوع سیل در منطقه حضور دارند و مشغول خدمات رسانی هستند.

اسکان موقت ساکنان روستای تمبک/برقراری ارتباط خطوط همراه اول در شهر رودان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از تخلیه اضطراری و اسکان موقت اهالی روستای تمبک میناب خبر داد.

مهرداد حسن زاده صبح امروز (۱۴ دی‌ماه) در جمع خبرنگاران، افزود: هشدار لازم به تمام روستاهای در معرض خطر سیل داده شده و در صورت بروز خطر، تمهیدات لازم برای اسکان موقت آن ها پیش بینی شده است.

وی در خصوص عملیات پاکسازی معابر و امداد رسانی به سیل زدگان محله سنگی رودان نیز گفت : هم اکنون ۷۰ خانوار اسکان موقت داده شده اند و هدایت آب های سطحی و رفع آبگرفتگی معابر این محله همچنان ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان همچنین با اعلام اینکه با تلاش تیم فنی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، از ساعتی پیش ارتباط خطوط تلفن اپراتور همراه اول در شهر رودان برقرار شده است، افزود: این امیدواری وجود دارد که با پیگیری تیم فنی اداره کل ارتباطات، ارتباط تلفن همراه در سایر مناطق که به علت بارندگی های اخیر دچار اختلال شده بود، امروز سه به طور کامل برقرار شود.

آغاز عملیات تعمیرات و بهسازی ورودی پل بسیج میناب/سد استقلال میناب 100 درصد آبگیری شد

خسارت ۱۷ میلیارد ریالی سیلاب به تأسیسات آبرسانی سیریک/آبرسانی بدون مشکل در جریان است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان از وارد آمدن خسارت ۱۷ میلیارد ریالی به تاسیسات آبرسانی سیریک در بارش روزهای اخیر خبر داد.

امین قصمی صبح امروز (۱۴ دی ماه) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه منابع اصلی تولید شهرستان سیریک از دشت راونگ میناب است، افزود: در پی بارشهای شدید در این منطقه، متأسفانه راههای دسترسی به محل خط انتقال ۴۰۰ میلیمتری که دچار حادثه و خسارت شده مسدود است که در تلاش هستیم با بازگشایی معبر اکیپ تعمیرات در محل حضور یافته و در کمترین زمان ممکن نسبت به تعمیرات اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد، آب شهر سیریک نیز از شیرین سازی آب دریا تأمین می شود که با سرازیرشدن آب رودخانه های مجاور این شهر، و گل آلود شدن آب دریا، تولید متوقف شده اما آبرسانی در جریان است.

به گفته مدیرعامل آبفا، مشترکین شهر سیریک دارای مخازن ذخیره مناسب هستند که با کمترین مشکل تا زمان آرامش دریا، آبرسانی انجام می شود.

قصمی با اشاره به خسارت ۱۷ میلیارد ریالی بارندگی به تأسیسات آبرسانی شهرستان سیریک، عمده این خسارت ها در بخش منابع تولید و خطوط انتقال عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، با تعمیرات اساسی دو واحد آبشیرین کن در یکماه گذشته، تولید و توزیع آب شهر سیریک پایدار شده و با راه اندازی آبشیرین کن زیارت و خط انتقال جدید از دشتهای میناب، مشکل نوبت بندی آب این شهرستان مرتفع می شود.

به رودخانه میناب نزدیک نشوید

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و جانشین ریبس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران هرمزگان گفت: مردم هشدارها درخصوص غرق‌شدگی و خطرات نزدیک شدن به رودخانه میناب را جدی بگیرند.

رضا مدرس صبح امروز (۱۴ دی ماه) پس از حضور بامدادی اش در شهرستان میناب و مناطق سیل زده، اظهار کرد: با توجه به امکان بروز حوادث در اثر شدت جریان آب، انتظار می‌رود مردم از نزدیکی به این رودخانه خودداری کنند.

وی ادامه داد: رهاسازی آب سد استقلال همچنان ادامه دارد و در صورت تداوم بارش ها در پایین دست سد، امکان افزایش شدت جریان آب و بروز خطر وجود دارد.

این مسئول بار دیگر تاکید کرد: به دلیل شدت جریان آب، ساکنان مناطق و روستاهای حوالی رودخانه میناب از نزدیک شدن به این منطقه پرهیز کنند تا از بروز حوادث احتمالی پیشگیری شود.

آغاز عملیات تعمیرات و بهسازی ورودی پل بسیج میناب/سد استقلال میناب 100 درصد آبگیری شد

ارسال مواد غذایی و راه اندازی آشپزخانه پخت غذای گرم در مناطق سیل زده هرمزگان

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خمینی در استان هرمزگان از ارسال مواد غذایی ۷۲ ساعته و راه اندازی آشپزخانه جهت پخت غذای گرم در مناطق تحت تأثیر بارندگی اخیر خبرداد.

منوچهر دانشمند صبح امروز (۱۴ دی ماه) در جمع خبرنگاران، عنوان کرد: علی‌رغم ارسال موادغذایی ۷۲ ساعته باهمکاری گروه‌های جهادی همکارستاد نسبت به راه اندازی آشپزخانه امدادی سیار در شهرستان های رودان و بستک جهت خدمت رسانی به مردم سیل زده دایر می شود و همچنین در شهرستان‌های دیگر هم در دست راه اندازی است.

وی اظهار کرد: در جریان بارش های شدید باران در استان هرمزگان کمک های امدادی و جیره ۷۲ ساعته شامل برنج، ماکارونی، رب گوجه، عدس، سویا، کنسرو تن ماهی و لوبیا، پتو و … جهت امداد رسانی به مردم سیل زده در مناطق مختلف استان ارسال شد.

دانشمند عنوان کرد: آشپزخانه امدادی سیار بنیاد احسان نیز برای طبخ غذای گرم در روستاهای شهرستان رودان و بستک از امروز آماده خدمت رسانی به مردم خواهد بود.

به گزارش ایسنا، در ادامه بارش های اخیر در هرمزگان نقاط مختلف و جزایر استان تحت تأثیر آبگرفتگی قرار گرفته و برخی منازل نیز تخریب و یا دچار آسیب جدی شده اند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی