اپل به ساخت تراشه های اختصاصی خودش ادامه می دهد


اپل به ساخت تراشه های اختصاصی خودش ادامه می دهد

شرکت اپل از سال 2020 در حال تلاش برای طراحی تراشه‌ های سیلیکون خود بود و این امر را سال جاری نیز ادامه خواهد داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از gizmochina؛ شرکت اپل برای استفاده از تراشه‌های خود از سال ۲۰۲۰ شروع به طراحی و ساخت تراشه‌های سیلیکون کرد و برای اولین بار توانست تراشه Apple M۱ را برای مک بوک‌ها و مک مینی‌ها طراحی کند. همچنین این شرکت درصدد گسترش و ارتقای این تراشه‌ها برای دستگاه‌های بیشتر است.

زمانی‌که اپل نظریه خود درباره تغییر در تراشه‌ها را اعلام کرد، مارک گورمن انتظار داشت که این شرکت بتواند تا ژوئن سال ۲۰۲۲ تغییرات را تکمیل و در گردهمایی WWDC معرفی کند. مارک گورمن در سال ۲۰۲۰ گفت که مک پرو جدید و مک مینی قدرتمند با صفحه نمایش بزرگ و تراشه‌های جدید سیلیکون اپل عرضه خواهند شد. اگر این پیش بینی درست باشد ممکن است چندین دستگاه مک اپل در نیمه اول سال جاری به بازار عرضه شود.

اپل به ساخت تراشه های اختصاصی خودش ادامه می دهد

پس از ارائه مدل‌های مک بوک ایر و پرو و همچنین مک مینی و آی مک با تراشه M۱، این شرکت اخیرا مک بوک پرو را در دو نسخه ۱۴ و ۱۶ اینچی عرضه کرد که هر دو از Apple M۱ Pro و M۱ جدید پشتیبانی می‌کنند.

انتظار می‌رود که اپل، تراشه M۲ را به عنوان جانشین مستقیم تراشه M۱ عرضه کند، اما هیچ بهبود چشمگیری از نظر عملکرد برای SoC جدید وجود نخواهد داشت. براساس گزارش‌ها، سری مک‌بوک ایر و همچنین مک‌بوک پرو سطح ابتدایی که اولین دستگاه‌هایی بودند که تراشه M۱ را دریافت کردند، امسال به‌ روز رسانی خواهند شد. ادعا می‌شود که مک بوک ایر با بزرگ‌ترین بازطراحی در تاریخ این محصول عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید

آیفون ۱۴ اپل، بدون سیم کارت فیزیکی به بازار عرضه می‌شود

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از خوانندگی سگ سخنگو با آهنگ صادق بوقی میگه آو آو آو آو...