اپل به اولین شرکت با ارزش بازار 3 هزار میلیاردی تبدیل شد


اپل به اولین شرکت با ارزش بازار 3 هزار میلیاردی تبدیل شد

غول فناوری اپل اولین شرکتی است که به ارزش بازار 3 هزار میلیاردی رسید و پس از آن، این ارزش کمی سقوط کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - اپل اولین شرکتی است که ارزش سهامش در بازار را به ۳ هزار میلیارد دلار رسانده است. از زمانی که استیو جابز، یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی سابق این شرکت، از اولین آیفون در سال ۲۰۰۷ رونمایی کرد، قیمت سهام این شرکت حدود ۵,۸۰۰ درصد افزایش یافته است. با این حال، ارزش آن اندکی کاهش یافت و معاملات را در نیویورک را به ۲.۹۹ هزار میلیارد دلار رساند.

اپل یکی از برندگان بزرگ شیوع ویروس کرونا بوده، زیرا قرنطینه‌های ویروس کرونا باعث افزایش هزینه‌ها برای ابزار‌ها شد، اما این هزینه‌ها اپل را تحت تاثیر قرار نداد. بیش از ۱۶ ماه طول کشید تا ارزش سهام اپل در بازار از ۲ هزار میلیارد دلار به ۳ هزار میلیارد دلار افزایش یابد، زیرا بزرگترین شرکت‌های فناوری جهان شاهد افزایش تقاضا بودند چرا که مردم در طول قرنطینه بیشتر به تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ تاپ‌ها متکی شدند.

اپل به اولین شرکت با ارزش بازار 3 هزار میلیاردی تبدیل شد

این شرکت اولین شرکتی بود که در آگوست ۲۰۱۸ به ارزش هزار میلیارد دلاری در بازار سهام دست یافت. آیفون معمولاً حدود نیمی از فروش این شرکت را به خود اختصاص می‌دهد، با این حال اپل له آی‌پد و رایانه‌های مک نیز شهرت دارد. گفتنی است که بخش‌های مهم تجارت جهانی اپل به طور فزاینده‌ای شامل نرم افزار فروخته شده از طریق فروشگاه اپل، فضای ذخیره سازی از طریق iCloud و خدماتی مانند موسیقی، تلویزیون و پلتفرم‌های اشتراک تناسب اندام است. همچنین نقطه اصلی ارزیابی مجدد اپل، تجارت خدمات آن است که ارزشی ۱.۵ هزار میلیارد دلاری دارد.

گفتنی است که در ماه آگوست تیم کوک (مدیر اجرایی اپل)، بیش از پنج میلیون سهم در این شرکت دریافت کرد. یک شرکت با تشکیل پرونده در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نیز نشان داد که او بیشتر سهام را با بیش از ۷۵۰ میلیون دلار فروخته است.

بیشتربخوانید

فروش قابل توجه آیفون ۱۳ با وجود مشکلات عرضه

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ایران با چه موشک‌هایی آسمان منطقه را به 2 نقطه در فلسطین اشغالی دوخت؟