علیرضا بایرام زاده روز سهشنبه در دیدار با سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ، افزود: بسترسازی و تسهیل گری برای جذب سرمایهگذاری برای توسعه زیرساختها، حفظ و احیای بافت تاریخی تبریز، استفاده از عنوان های ملی و جهانی تبریز همچون شهر جهانی فرش، فعالیت در حوزه دیجیتال مارکتینگ ( بازاریابی دیجیتال ) ، حمایت از ارائه دهندگان خدمات گردشگری و توسعه شبکه پیاده راهی به هم پیوسته از محورهای مطالعاتی و اجرایی این همکاری ها خواهد بود.
وی اظهار داشت: در این راستا با همفکری اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز، اهداف توسعه گردشگری شهر تبریز بر اساس چند محور مورد مطالعه قرار خواهد گرفت.
بایرام زاده بررسی ظرفیتهای موجود و برنامهریزی در راستای توسعه گردشگری شهر تبریز را از مهمترین موضوعات مطرح شده در این جلسه عنوان و اضافه کرد: امیدواریم با همکاری این دو مجموعه تحولات مثبتی در توسعه گردشگری تبریز به وجود آید.
وی ادامه داد: از جمله محورهای مورد مطالعه در این راستا میتوان به تعریف رویدادهای ملی و بینالمللی بر اساس تقویم رویدادی برای سال ۱۴۰۱، هدایت و استفاده بهینه از موزههای در اختیار شهرداری تبریز، تعریف ۷ مسیر گردشگری و بررسی و ایجاد امکانات لازم برای مسیرهای مذکور، توسعه زیرساختهای فناوری اطلاعات گردشگری هوشمند و انجام مطالعات برندینگ گردشگری تبریز اشاره کرد.
معاون گردشگری مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی آذربایجان شرقی همچنین از انجام بیش از یکهزار مورد بازدید نظارتی از واحدهای پذیرایی استان طی ۹ ماه سالجاری خبر داد و گفت: این بازدیدها در راستای رعایت تمامی ضوابط ناظر بر عملکرد واحدهای پذیرایی و مقابله با بیماری کرونا در تمام واحدها و تاسیسات گردشگری استان به طور مستمر انجام می شود.
بایرام زاده افزود: طی بازدیدهای نظارتی از واحدهای پذیرایی آذربایجان شرقی، تعداد ۲۵۰ مورد تذکر و ۵۰ مورد اخطار به واحدهایی که شیوه نامه های مصوب را رعایت نکرده بودند، صادر شده است.
وی اظهار داشت: آذربایجان شرقی دارای ۲۹۴ واحد پذیرایی رسمی است که طی ۹ ماه گذشته، ۱۰۶ واحد دیگر نیز اقدام به کسب پروانه بهرهبرداری کرده اند که با آغاز فعالیت این واحدها، تعداد واحدهای پذیرایی فعال و رسمی استان به ۴۰۰ واحد افزایش خواهد یافت.