کوه‌ها و ارتفاعات شاخص کوهنوردی در بوکان شناسنامه دار می‌شود


کوه‌ها و ارتفاعات شاخص کوهنوردی در بوکان شناسنامه دار می‌شود

مهاباد- ایرنا- رییس هیات کوهنوردی بوکان گفت: با همکاری گروه ها و هیات کوهنوردی این شهرستان کوه ها و ارتفاعات شاخص و قابل کوهنوردی شناسایی و شناسنامه دار می‌شوند.

اسماعیل فرامرزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این اقدام برای نخستین بار با هدف شناسایی و معرفی کوه هایی که قابلیت کوهنوردی و صعود دارند پس از شناسنامه دار شدن به علاقه مندان معرفی خواهد شد.

وی ادامه داد: تاکنون کوه های "طرغه"، "میرقاز" ، "قره قاء" ، " بیه ژنگ به سه ر"، "کلته گه"، "برده زرد" و "کپری" توسط کوهنوردان این شهرستان شناسایی شده و اقدام به شناسنامه دار کردن آنها شده است.

رییس هیات کوهنوردی بوکان افزود: هر کدام از گروه های کوهنوردی که اقدام به ساخت تابلو و صعود به کوه مورد نظر کنند تابلو به نام آن گروه ثبت خواهد شد.

وی با بیان اینکه تابلو مودر نظر از جنس فلزی بوده و در آن نام کوه و ارتفاع و گروهی که تابلو برای آن کوه ساخته است حک خواهد شد افزود: کوه هایی که بالای ۲ هزار متر ارتفاع داشته باشد توسط گروه های کوهنوردی دارای شناسنامه می شود.

وی گفت: در شهرستان بوکان ۱۵ گروه کوه نوردی با میانگین هر گروه ۲۰ نفر مشغول فعالیت در این رشته ورزشی است.

شهرستان بوکان در جنوب آذربایجان غربی دارای زیباترین و چشم نواز ترین مناطق کوهستانی است که پوشیده از متنوع ترین گیاهان خوشبو ، زیبا ، درمانی و خوراکی است و همچنین انواع بافت های صخره ای و سنگی قرار دارد.

در این شهرستان ۱۸ کوه بالای ۲ هزار متر در مناطق مختلف شهرستان وجود دارد که کوه "طرغه" مرتفع ترین آنها به شمار می رود.

کوه طرغه در فاصله ۲۲ کیلومتری غرب واقع شده و ارتفاع آن ۲ هزار ۲۲۴ متر از سطح دریا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...