سردار سلیمانی اسوه‌ای برای همه اعصار است


سردار سلیمانی اسوه‌ای برای همه اعصار است

عضو هیئت علمی دانشگاه جامعه البنانیه الاسلامیه بیروت، با بیان اینکه سردار سلیمانی شخصیتی اسوه و الگو و نمونه برای تمام عصرها بود، گفت: حتماً سردار سلیمانی رازهایی را با خود داشت و یکی از این رازها شهادتش بود که همه دنیا را به هم ریخت. 

غاده حزب‌الله سه‌شنبه ۱۴ دی در سلسله نشست‌های بین‌المللی محیا با موضوع «زن در جبهه مقاومت» که به همت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز برگزار شد، ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه و تسلیت سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی به همه مردم ایران، یکی از خیرات حاج قاسم که با شهادتش به ما رسید را کرامت انسانی بود که این خیرات و برکات را می‌توان از بین ذات این شهید بزرگ دانست.

او با اشاره به اینکه در فرانسه متولد و بزرگ شده اما خود را از اهالی جنوب لبنان می‌داند، پدر و مادرش را آلمانی بدون تقیدات سخت مذهبی معرفی کرد که هر دو متخصص و پروفسور در علوم روانشناسی بودند، ادامه داد: تحلیل سیاسی به دو گونه میتواند انجام شود، یک مدل اینکه هر کس از تجارب شخصی و میزان حضورش در مناطق مختلف صحبت کند، و یک مدل همین است که به صورت آکادمیک سوالات متخصصین پاسخ دهند و تخصص من بر هر دو پایه است.

غاده حب‌الله در ادامه با بیان اینکه در خارج از ایران وقتی از ایران سخن به میان میآید فقط به قدرت نظامی آن توجه نمی‌شود بلکه به همه عرصه‌ها توجه می‌شود، تصریح کرد: به نظر می‌رسد که در ایران یک استقلالی از نظام بین‌المللی وجود دارد مثل این است که ایران این استقلال را صادر می‌کند برای بقیه.

او با اشاره به واژه‌های متحد استراتژیک و عدم وجود آن در زمان کنونی، گفت: آنچه که مسلم است این است که ایران در منطقه به دنبال بالا بردن سطح علمی و نظامی در منطقه است و عرب‌ها این را درک می‌کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه جامعه البنانیه الاسلامیه بیروت گفت: نگاه عنصر عربی به ایران در قبل و بعد از شهادت شهید سلیمانی به ایران فرق کرد. قبل از آن ایران را به دنبال گسترش و نفوذ در منطقه میدانستند، اما عنصر عربی وقتی با شهید سلیمانی در مبارزه با داعش آشنا می‌شود، شهید سلیمانی را به عنوان یک فرمانده انقلابی و مسلمان دیدند که متواضعانه در میدان خدمت می‌کنند، با اسلحه نیامده، بلکه با فکر و بازو آمده و دید عنصر عربی به ایران، با آشنایی با این شهید، یک دید عاطفی شد.

این نویسنده جهان عرب تصریح کرد: وقتی دولتی با یک استراتژی انسانی به میدان می‌آید، برای سیستمهای غربی خطرناک است.

او معتقد است که دیپلماسی ایران یک دیپلماسی انسانی است و قدرت و راهکار اصلی ایران این است که یک نمونه منحصر به فردی را در خصوص روابط بین‌الملل در جهان به نمایش می‌گذارد که مبتنی بر قواعد بین‌المللی است، کما اینکه وقتی سلیمانی را ترور کردند، ایران خود را به گونهای نشان داد که قوانین بینالملل از او حمایت می‌کند. هم قوانین بینالمللی و هم قوانین داخلی آمریکا این اجازه دفاع را به ایران می‌دهد.

غاده حب‌الله، جنگ نرم علیه ایران از سوی دشمنان را از طریق شبکه‌های اجتماعی به شکل گسترده دانست و تصریح کرد: از این طریق به دشمن می‌خواهد با دل‌های مردم ارتباط گرفته و مردم را از حکومت جدا کند.

این دکترای استراتژی دانشگاه سوربون فرانسه، از پروژه دوگانه نفوذ این احتلال ایران نام برد و گفت: ما به عنوان نخبگان جامعه و اساتید دانشگاهی در مواجهه با این شبهات نباید پاسخ عاطفی بدهیم، بلکه باید پاسخ علمی و آکادمیک بدهیم و آن این است که کنیم که اشغال از لحاظ علمی یعنی چه.

حب‌الله همچنین پیشنهاد داد که ایران همایشهایی را برای نخبگان علمی جهان اسلام برگزار کند و گفت: توانمندیهای خاص می‌تواند نخبگان را به فعلیت برساند.

این فارغ‌التحصیل دکترای استراتژی دانشگاه سوربن فرانسه معتقد است که در صورت حمایت و فراهم کردن شرایط برای این اساتید، انجام پیگیری‌های لازم، می‌توان به نتایج مفیدی رسید.

این دانشمند جهان عرب با اشاره به اینکه سالهاست سخنان سیدحسن نصرالله را به جهان غرب ترجمه میکند، تصریح کرد: بیشتر استدلالها و استنادات حمایت از حزب‌الله قرآنی و قرآن میان شیعه و سنی واحد است. ضمن اینکه حمایت از مقاومت، فراتر است و اسلام و ادیان و کل جهان را مورد توجه قرار میدهند. از طرف دیگر بیشتر گفتمانهای مقاومت را خطاب به مردم و نظام آنها می‌دانند و این برای جهان غرب خطرناک است که سازمان‌ها را میتوان اداره کرد اما مردم را خیر.

به گزارش ایسنا، سلسله نشست‌های بین‌المللی محیا، با موضوع زن در جبهه مقاومت، به همت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز با حضور سرکار خانم غاده حب‌الله (دختر پروفسور عدنان حب‌الله روانشناس معروف جهان عرب) دارای دکترای استراتژی از دانشگاه سوربن فرانسه (تنها زن شیعه جهان معاصر دارای این مدرک) و عضو هیئت علمی جامعة البنانیه الاسلامیه بیروت (دانشگاه با بسته به مجلس اعلای شیعیان لبنان) نویسنده کتاب القاید فی‌الجبهه که فرمایشات و کنش‌های مقام معظم رهبری در هشت سال دفاع مقدس را به استراتژیک تبدیل کرده است، در شیراز سومین حرم اهل بیت برگزار شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا