اعتراض دانش‌آموزان به گرانی کتاب‌های درسی در مقابل دانشگاه تهران


اعتراض دانش‌آموزان به گرانی کتاب‌های درسی در مقابل دانشگاه تهران

چند روز گذشته شاهد تجمع دانش آموزان سخت کوش کنکوری مقابل دانشگاه تهران و اعتراض دسته جمعی تحت عنوان گرانی بیش از اندازه کتب درسی مورد نیاز و کتاب‌های تستی و کمک درسی دانش آموزان کنکوری بود.

آفتاب‌‌نیوز :

اخیرا تجمعی از دانش آموزان در مقابل دانشگاه تهران رخ داده است که علت آن گرانی این روزه کتاب‌های مورد نیاز برای قبول شدن در کنکور است که توسط مشاور تحصیلی پیشنهاد داده میشود.

براساس گزارش موسسه کنکور پزشکی؛ شنیده‌ها حاکی از این خبر هست که این اعتراضات به گوش مسئولین رسید و در نهایت بدون هیچ درگیری و خشونتی در مقابله با دانش آموزان ختم به خیر شد، اما منتظر هستند دانش‌آموزان تا نتیجه این اعتراضات را دریافت کنند.

حتی شایعه‌ای در فضای مجازی پیچیده شد که در مقابل دانشگاه دندانپزشکی فردوسی مشهد نیز قصد چنین عملی وجود داشته است که البته این موضوع لغو شد و توسط تمامی افراد حاضر در بهبوهه شایعات، رد شده است.

قیمت کتاب‌های درسی مورد نیاز کنکور

همه ما بر این امر واقف هستیم که شرایط اقتصادی مردم عزیز کشورمان بسیار به هم ریخته است و خانواده‌ها به سختی از پس مخارج روزمره خود بر می‌آیند؛ و گرانی کتاب در همین وضعیت به دانش آموزانی که کنکوری هستند و به خانواده آن‌ها فشار سنگینی را وارد آورده است به طور متوسط هر دانش آموز کنکوری برای تهیه یک سال کتب درسی کنکوری برای رشته تجربی باید ۴ میلیون هزینه کند و این در صورتی است که از سمت دولت هیچ حمایتی از دانش آموزان کنکوری در جهت تامین نیاز‌های آن‌ها و کاهش فشار روانی و مالی از دوش خانواده‌ها نمیشود.

در کنار همه این‌ها باید هزینه کلاس‌ها و آزمون‌های خارج از مدرسه و اساتید کنکور را نیز در نظر بگیریم که واقعاً همه این هزینه‌ها برای یک خانواده متوسط هم سنگین خواهد بود چه برسد به دانش آموزانی که در مناطق محروم کمتر و در خانواده ضعیف تری هستند.

سعی کنیم در این روز‌های سخت به دانش آموزان کنکوری توجه کنیم و به خانواده‌های مستمند که دانش آموز کنکوری و یا‌تر دانش آموزی در هر سطحی دارند کمک کنیم اگر دبیر کنکور و یا مشاور تحصیلی یا. هستیم و یا کتاب فروش نسبت به دانش‌آموزان در قیمت‌ها و فروش کتاب‌ها ملاحظه انجام دهیم.

اعتراض دانش‌آموزان به گرانی کتاب‌های درسی در مقابل دانشگاه تهران

آیا این اعتراضات سامان یافته است؟

بنظر شما آیا واقعا دست‌هایی پشت پرده قرار دارد و یا خیر؟

قطعا که اینطور نخواهد بود و طبق گزارشاتی که بدست آمده است حاکی از آن است که این نوع رفتار‌ها خودسرانه بوده است و جمعی از دانش آموزان که بسیار دغدغه کنکور دارند و در حال حاضر کنکور و موفقیت در کنکور را از هر چیزی مهم‌تر میدانند به این اعتراض پرداخته اند.

رسیدن به رتبه‌های برتر کنکور قطعا زیبا و دلپذیر است، اما باید در شرایطی کاملا برابر برگزار شود تا تمامی افراد در این زمینه توانایی اثبات خود را داشته باشند.

کسانی که قوی‌تر هستند از بهترین مشاور تحصیلی تجربی در ایران استفاده می‌کنند که هزینه بالایی دارند و طبعا پرداخت هزینه‌های مشاور تحصیلی بسیار فرافکن خواهد بود.

اما این را بدانید که مشاور تحصیلی بسیار خوب در ایران وجود دارد و هزینه دوره‌های مشاوره آن‌ها نیز بسیار نسبت به سایر همکاران و مشاوران برتر پایین است که باعث می‌شود تمامی دانش آموزان عزیز توانایی استفاده را داشته باشند.

قبولی تضمینی کنکور پزشکی و دندانپزشکی بدون شک ادعا بسیار بزرگی است که توسط هر شخصی قابل اجرا نباشد و تنها درصد خیلی کمی این توانایی دارند.

امیدواریم که گرانی‌ها کتاب درسی تاثیر منفی در رتبه کنکور دانش آموزان عزیز نداشته باشد.

بی شک باید فضا رقابتی کاملا عادلانه باشد و دانش آموزان برتر که وضع مالی ضعیفی دارند به حق خود برسند.

این آرزوی ماست و طبعا مانند عضوی از خانواده قصد کمک به دانش آموزان عزیز را داریم.

استاد محمد موسوی مالک موسسه کنکور پزشکی بهترین مشاور تحصیلی در زمینه اختصاصی رشته تجربی است که با مناسب قیمت‌ها در پکیج آموزشی خود به دانش آموزان بهترین محتوا را ارائه خواهد داد برای آشنایی با استاد موسوی به صفحه اختصاصی شما مراجعه فرمایید.

امیدواریم که توانسته باشیم به شما در این زمینه کمک شایانی کرده باشیم و گرانی کتاب درسی هرچه زودتر تمام شود و شاهد تجمع دانش آموزان معترض مقابل دانشگاه تهران دیگر نباشیم.

نظر شما درباره‌ی گرانی کتاب‌های درسی و استاتید مشاور تحصیلی چیست؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !