اطلاعیه حراج تهران در مورد اصالت سنجی آثار و تعهد حراج‌گزار


اطلاعیه حراج تهران در مورد اصالت سنجی آثار و تعهد حراج‌گزار

حراج تهران در خصوص مسئولیت اصالت آثار هنری مندرج در کاتالوگ پانزدهمین دوره این رویداد توضیحاتی ارائه داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - با توجه به حساسیت‌های به وجود آمده در خصوص تعهد و مسئولیت حراج در قبال اصالت آثار یادآوری می‌شود، مبنای تعهدات حراج‌گزار، وفق شرایط عمومی حراج تهران است که در قرارداد فی‌مابین حراج تهران و فروشندگان و خریداران آثار هنری منعقد می‌شود و در سایت رسمی حراج نیز درج شده است. بر همین اساس ملاک ضمانت و تعهد حراج همچون ادوار گذشته به قوت خود باقی و شرایط عمومی پانزدهمین دوره حراج تهران بر روی سایت به نشانی: tehranauction.com قابل دسترس است.

با توجه به حواشی پیش آمده در خصوص میزان تعهد و مسئولیت اصالت آثار، توجه همگان را به مفاد قرارداد در مورد اصالت آثار جلب می‌نماید: «کلیه آثار ارایه شده در حراج تهران توسط کارشناسان معتبر بررسی و اصالت و انتساب آن‌ها به پدیدآورنده اثر مورد بررسی قرار می‌گیرد. در خصوص آثار کلاسیک، عنداللزوم بررسی توسط کارشناسان وزارت میراث فرهنگی و گردشگری صورت خواهد گرفت. علی ایحال با توجه به آنکه آثار ارایه شده در حراج به مدت ۳ روز جهت رؤیت متقاضیان در معرض بازدید عموم قرار می‌گیرد، متقاضیان این امکان را جهت بررسی‌های کارشناسی متعارف از جانب کارشناسان منتخب خود در مدت مزبور دارا می‌باشند.»

با حسن نیت ادامه بند ۹ ناظر بر اصالت آثار هنری مندرج در کاتالوگ که اشاره به دعوای حقوقی احتمالی فی‌مابین فروشنده و خریدار است را حذف و تعهد می‌نماید در این زمینه، شرایط عمومی حراج تهران که در سایت و قرارداد‌های حراج تهران آمده، ملاک قرارداد خواهد بود.

حراج تهران ضمن تشکر از توجه جامعه رسانه‌ای، هنرمندان، مجموعه‌داران و خریداران آثار هنری، نسبت به این رویداد اقتصادی هنر، ملاک فعالیت خود را شرایط عمومی حراج تهران مندرج در سایت حراج تهران می‌داند که ضمیمه قرارداد خرید آثار خواهد بود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر