عوارض و خطرات کاشت ناخن مصنوعی برای خانم‌ها


عوارض و خطرات کاشت ناخن مصنوعی برای خانم‌ها

بسیاری از خانم‌ها برای زیباسازی دست و مرتب‌سازی ناخن‌ها به سراغ کاشت ناخن می‌روند، ولی از عوارض و خطرات کاشت ناخن مصنوعی بی‌اطلاع هستند. خطرات کاشت ناخن مصنوعی کاشت ناخن در سال‌های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است. خانم‌ها برای زیباسازی دست و انگشتان خود به سراغ کاشت ناخن می‌روند و الحق ناخن‌های کشیده و […]

خطرات کاشت ناخن مصنوعی

کاشت ناخن در سال‌های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است. خانم‌ها برای زیباسازی دست و انگشتان خود به سراغ کاشت ناخن می‌روند و الحق ناخن‌های کشیده و طرح دار، جذابیت خاصی به دست‌ها می‌بخشد.

با این وجود، کاشت ناخن با پیامدهای ناخوشایند متعددی همراه است و دانستن آن‌ها ممکن است نظر شما را نسبت به این عمل زیباکننده عوض کند.

کاشت ناخن مصنوعی چه عوارضی دارد؟

ناخن‌های مرتب و یکدست، با صفحه بزرگ و طراحی جذاب باعث زیبایی دست می‌شود، اما به چه قیمت؟!

کاشت ناخن عوارض متعددی به همراه دارد که برخی از آن‌ها غیرقابل‌جبران هستند. در ادامه به بررسی مفصل خطرات کاشت ناخن برای خانم‌ها می‌پردازیم.

همچنین بخوانید: عوارض مصرف بیش از حد ویتامین D

عفونت قارچی یا باکتریایی

اگر ناخن مصنوعی خود را محکم به جسمی بزنید، ممکن است ناخن اصلی از بستر جدا شود. میکروب‌ها و قارچ‌ها به‌راحتی می‌توانند وارد شکاف شده و رشد کنند.

عفونت باکتریایی رنگ ناخن‌ها را سبز می‌کند، اما عفونت قارچی از یک نقطه سفید یا زرد شروع شده و در صورت عدم رسیدگی و درمان، گسترش پیدا می‌کند. ناخن به‌تدریج ضخیم شده و در موارد شدید خُرد می‌شود!

عوارض و خطرات کاشت ناخن مصنوعی برای خانم‌ها

عوارض و خطرات کاشت ناخن مصنوعی برای خانم‌ها

تضعیف ناخن‌ها

برای برداشت ناخن‌های مصنوعی از نوع اکریلیک یا ژلی، باید انگشت را به مدت حداقل 10 دقیقه در استون نگه دارید. این ماده شیمیایی به شدت باعث خشک شدن ناخن‌های اصلی شده و حساسیت پوستی ایجاد می‌کند.

همچنین کاشت برخی انواع ناخن‌های مصنوعی به کشیدن سوهان احتیاج دارد که موجب نازکی، شکنندگی و تضعیف ناخن‌های اصلی می‌شوند.

عوارض و خطرات کاشت ناخن مصنوعی برای خانم‌ها

عوارض و خطرات کاشت ناخن مصنوعی برای خانم‌ها

اونیکولیز

اونیکولیز یکی از بدترین خطرات کاشت ناخن مصنوعی برای خانم‌ها به حساب می‌آید. کاشت و برداشت مداوم می‌تواند بستر ناخن‌ها را از جا درآورد، بدون اینکه دردی احساس کنید!

مسمومیت

یکی دیگر از خطرات کاشت ناخن مصنوعی برای خانم‌ها، مسمومیت ناشی از مواد شیمیایی به کار رفته در ناخن‌ها است. در صورت استفاده از مواد شیمیایی بی‌کیفیت و غیرمجاز، هم آرایشگر و هم متقاضی در معرض مسمومیت (خفیف یا حاد) قرار می‌گیرند.

اگزما

چسب‌های ناخن و محصولات کاشت ناخن احتمال ایجاد حساسیت‌های مختلف، قارچ‌های پوستی و حتی اگزما را افزایش می‌دهند که معمولا در نوک انگشت مشاهده می‌شود.

اگزما با عوارضی همچون خارش، تورم و در برخی موارد تاول همراه است و به درمان توسط پزشک متخصص احتیاج دارد.

عوارض و خطرات کاشت ناخن مصنوعی برای خانم‌ها

عوارض و خطرات کاشت ناخن مصنوعی برای خانم‌ها

سایر عوارض

مختل شدن روند رشد، مات شدن رنگ صفحه، و تغییر شکل ناخن‌ها نیز از دیگر عوارض کاشت ناخن مصنوعی برای خانم‌ها به حساب می‌آیند. به علاوه، افرادی که ناخن مصنوعی می‌کارند معمولا پس از انجام فعالیت‌های روزانه یا استفاده از سرویس‌های بهداشتی قادر به شستن صحیح انگشت‌ها (به خصوص زیر ناخن‌ها) نیستند.

از طرف دیگر، استفاده از اشعه UV برای استحکام ناخن‌های کاشته شده می‌تواند موجب تحریک پوست شده و احتمال ابتدا به سرطان پوست را افزایش دهد.

با توجه به عوارض و خطرات کاشت ناخن مصنوعی برای خانم‌ها، آیا باز هم مایل به انجام این کار هستید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، پس تنفس به ناخن‌ها را فراموش نکنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر| دژ محمدعلی خان دزفول اثری خارق‌العاده از معماری طبیعت