برخورد قاطع با نانوایان متخلف آستارا / هشدار اتاق اصناف نسبت به خرید طلا


برخورد قاطع با نانوایان متخلف آستارا / هشدار اتاق اصناف نسبت به خرید طلا

رئیس اتاق اصناف بندر مرزی آستارا از برخورد قاطع با نانوایان متخلف با توجه به افزایش قیمت نان و عدم هرگونه بهانه خبر داد.

حسین ابوالحسنی، در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: پس از افزایش قیمت نان در استان گیلان، کلیه نانوایان ملزم به رعایت قوانین و ارائه خدمات صحیح به شهروندان هستند.

وی با بیان اینکه با نانوایانی که پس از افزایش قیمت نان، باز هم اقدام به بهانه گیری برای اقدامات غیرقانونی خود هستند، برخورد قاطع می شود، ادامه داد: با هرگونه کم فروشی، گران فروشی، تعطیلی خودسرانه و عدم رعایت کیفیت مطلوب نان به شدت برخورد می شود.

وی با تأکید بر اینکه بازرسان اتاق اصناف و سایر ارگان های مرتبط، به شکل مستمر در حال بازرسی از نانوایی ها هستند، افزود: متخلفان در مرحله اول با کسر ۲۰ کیسه آرد سهمیه، در مرحله دوم با کسر ۴۰ کیسه و در مرحله سوم با قطع کامل سهمیه و ابطال پروانه فعالیت جریمه می شوند.

وی با اشاره به اینکه شهروندان آستارایی در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره ۰۹۱۱۳۸۱۸۰۳۱ تماس حاصل نمایند، اضافه کرد: از عموم نانوایان خواستاریم تا در این مورد اتاق اصناف را یاری کنند تا سودجویان از چرخه عرضه نان شهرستان خارج شوند.

ابوالحسنی در بخش دیگر سخنان خود به خریداران طلا در شهرستان هشدار داد: در ابلاغیه صادر شده از سوی اتاق اصناف ایران قوانین جدید بر خرید طلا وضع گریده است که باید به آن دقت گردد.

وی تصریح کرد: نظر به اینکه با اجرایی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۲ خرداد ۱۴۰۰ اصل طلا، جواهر و پلاتین به کار رفته در مصنوعات ساخته شده از فلزات مزبور از تاریخ ۱۳ دی ۱۴۰۰ معاف از مالیات و عوارض است، صرفاً اجرت ساخت، حق‌العمل و سود فروشنده کالاهای موضوع این بند مشمول مالیات و عوارض با نرخ ٩ درصد است.

وی افزود: لذا ضرورت دارد فروشندگان مصنوعات یاد شده نسبت به تفکیک موارد معافیت (اصل طلا، جواهر و پلاتین به کار رفته در مصنوعات ساخته شده) از سایر موارد در صورتحساب فروش صادره اقدام نمایند تا امکان محاسبه و دریافت مالیات و عوارض بر مبنای اجزای یاد شده مشمول باشد.

رئیس اتاق اصناف آستارا، در ادامه یادآور شد: بر اساس قانون مذکور، فروشندگان مصنوعات ساخته شده از طلا، جواهر و پلاتین از تاریخ ۱۳ دی ۱۴۰۰ به هیچ عنوان مجاز به دریافت مالیات و عوارض ارزش افزوده از اصل طلا، جواهر و پلاتین نیستند و در صورت عدم رعایت بند (۱) نه تنها باید مالیات و عوارض دریافتی را عودت نمایند بلکه مشمول جریمه‌ای معادل دو برابر مالیات و عوارض دریافتی نیز می‌شوند که غیرقابل بخشودگی است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403