آموزش حل مشکل پرش تصویر در گیرنده دیجیتال


آموزش حل مشکل پرش تصویر در گیرنده دیجیتال

دستگاه‌های گیرنده دیجیتال برای تماشای باکیفیت شبکه‌های صدا و سیما در دسترس قرار گرفته‌اند. این گیرنده‌، شبکه‌ها را با کیفیت HD پخش می‌کند. اما برخی کاربران با مشکل پرش تصویر در گیرنده دیجیتال مواجه می‌شوند. آیا برای حل این مشکل راه حلی وجود دارد؟ آموزش حل مشکل پرش تصویر در گیرنده دیجیتال چند سالی است […]

آموزش حل مشکل پرش تصویر در گیرنده دیجیتال

چند سالی است بیشتر خانه‌ها مجهز به دستگاه گیرنده دیجیتال شده‌اند. این ستاپ باکس‌ها برای دریافت باکیفیت شبکه‌های صدا و سیما تولید شده است. به طوری که کاربران شبکه‌های تلویزیونی را با کیفیت تصویری HD دریافت می‌کنند.

برخی از کاربران با مشکل پرش تصویر در گیرنده دیجیتال مواجه شده‌اند. تصویر در تلویزیون دچار پرش می‌شود و فقط صدای شبکه‌ دریافت می‌شود. این مورد باعث می‌شود کاربران نتوانند کیفیت مطلوبی را تماشا کنند.

اصلی‌ترین مشکل پرش تصویر در گیرنده دیجیتال، به آنتن دستگاه و آنتن مرکزی آپارتمان مربوط است. در واقع سیستم گیرنده، آنتن ضعیفی را از آنتن مرکزی دریافت می‌کند و نمی‌تواند کیفیت تصویری مناسب را در تلویزیون پخش کند.

آموزش حل مشکل پرش تصویر در گیرنده دیجیتالآموزش حل مشکل پرش تصویر در گیرنده دیجیتالتغییر آنتن دستگاه مشکل گیرنده را حل می‌کند

برای رفع این مشکل، توصیه می‌شود آنتن دستگاه را به صورت مستقیم به آنتن مرکزی خانه متصل کنید. این کار باعث می‌شود ضعف آنتن‌دهی برطرف شود.

اگر خانه به آنتن مرکزی پشت بام مجهز نیست،‌ از فروشگاه‌های آنلاین یا بازار شهر یک آنتن قدرتمند خریداری کنید. با تنظیم درست آنتن، گیرنده دیجیتال فرکانس مناسب برای نمایش تصویر را دریافت می‌کند.

لازم به ذکر است، استفاده از تقویت‌کننده مخصوص آنتن یا آمپلی فایر کمک بسزایی در رفع مشکل پرش تصویر در گیرنده دیجیتال می‌کند. این دستگاه آنتن دریافتی را تقویت می‌کند و کیفیت مطلوبی را در تلویزیون نمایش می‌دهد.

پس از خرید آنتن یا آمپلی فایر، توصیه می‌شود یک دور کامل اقدام به تنظیم دوباره شبکه‌های گیرنده دیجیتال کنید. با این کار فرکانس‌های دریافتی ریست می‌شوند و کیفیت تصویری مناسبی در تلویزیون پخش می‌شود. همچنین، از کابل HDMI استاندارد برای دریافت شبکه‌های دیجیتال استفاده کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد