امام‌جمعه ارومیه: مسوولان سردار سلیمانی را به جوانان دنیا معرفی کنند


امام‌جمعه ارومیه: مسوولان سردار سلیمانی را به جوانان دنیا معرفی کنند

مهاباد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام‌جمعه ارومیه گفت: مسوولان به ویژه مدیران فرهنگی کشور شخصیت والای شهید سردار حاج قاسم سلیمانی را به‌عنوان الگو و سرمشق واقعی یک فرد مومن انقلابی به جوانان دنیا معرفی کنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی سه شنبه شب در آیین گرامی‌داشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و مراسم عزاداری ایام فاطمیه در جمع اقشار مختلف مردم و مسوولان در مصلای تکاب با بیان اینکه کشورهای اروپایی و غربی هیچ الگویی ندارند اما سردار سلیمانی بهترین الگو و سرمشق برای جوانان و نوجوانان است افزود: فیلم‌های هالیوودی سراسر خیالات و اوهام و به دنبال قهرمان‌سازی خیالی هستند که حتی یک نمونه از الگوهایی مانند سردار سلیمانی را ندارند که در میدان نبرد محکم و استوار وارد شده و مقاومت کند.

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی تحت تاثیر نفس مسیحایی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری پرورش یافته بود بیان‌ کرد: مقام شهادت مقام والایی است و همه ائمه اطهار(ع) با شهادت از دنیا رفتند و شهادت سردار سلیمانی یک مقام و جایگاه ویژه دیگری نیز داشت که رهبر معظم انقلاب آن را به عنوان مکتب عنوان کردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی ادامه داد: مکتب سردار سلیمانی یک سیره، منش و شیوه‌ای را در زندگی برای ما به تصویر کشیده که هر کسی بخواهد یک فرد مومان نقلابی در دوران معاصر شود باید شهید سلیمانی را الگو و سرمشق خود قرار دهد.

حجت الاسلام قریشی با بیان اینکه شجاعت، عبادت و اخلاص، عطوفت و ذوب در ولایت بودن سردار سلیمانی الگوی کامل و سرمشق واقعی در همه ابعاد و زاویه‌های زندگی است اظهار داشت: هنگامی که زندگی این مرد بزرگ را مطالعه می‌کنیم از درک، ایمان و باور ایشان متحیّر می‌شویم و جای تفکر است که ایشان حتی کفن خود را پیش علمای اسلام برده که شهادت بدهند که این بنده خدا، بنده مومنی است.

امام‌جمعه ارومیه: مسوولان سردار سلیمانی را به جوانان دنیا معرفی کنند

وی اضافه‌ کرد: در آزادسازی سوریه از دست تکفیری‌ها نقش مبارزاتی و مقاومت سردار سلیمانی بی نظیر و ماندگار است اما این شهید والامقام در اوج نبرد با دشمن نیز احکام ریز خداوند مدنظرش بود و جز برای خدا قدمی برنمی داشت و از این رو چنین شخصیت والایی به طور حتم دارای مکتب است.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به اینکه با نگاهی به تصویر مبارزات و زندگی سردار سلیمانی احادیث ائمه اطهار(ع) در ذهن‌ها تداعی می شود، گفت: وقتی تکفیری‌ها نام سردار سلیمانی را می شنیدند ترس سراسر وجودشان را می گرفت اما ایشان در مقابل مردم و خانواده‌های شهدا بسیار خاضع و نجیب بود و اکنون در فراق این عزیز که عاشق شهادت و چهل سال به دنبال شهادت بود، تشنه دیدار هستیم.

هیچ زنی نزد خدا محبوب‌تر از حضرت فاطمه (ع) نیست

امام جمعه ارومیه با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) همچنین افزود: پیامبر اعظم (ص) به حضرت فاطمه(س) فرمودند، فاطمه جان اگر عمل نداشته باشی نمی‌توانم برایت کاری کنم و به واقع عمل و ایمان، ما را در روز قیامت نجات خواهد داد.

حجت الاسلام قریشی ادامه داد: عابدتر از حضرت فاطمه زهرا(س) در امت اسلامی وجود ندارد و امروز نیز ما باید با پیروی از سیره ایشان با نماز، روزه، رعایت حق الناس و محرم و نامحرم و اطاعت از رهبری، ایمان و عمل خود را تقویت کنیم چرا که بدون عمل صالح انسان در قیامت رستگار نمی‌شود.

وی با بیان اینکه هیچ زنی نزد خداوند محبوب تر از حضرت فاطمه زهرا (س) نیست اظهار داشت: زندگی حضرت فاطمه (س) و حضرت علی(ع) یک زندگی ساده بود که همه خوبی‌ها و مهربانی‌ها داخل خانه ایشان جمع بود و این سیره و منش باید الگوی خانواده‌ها قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی بیان کرد: حضرت امیرالمومنین(ع) می فرمایند قسم به خدا که حتی یک بار هم در زندگی، فاطمه را به خشم نیاوردم و به کاری که دوست نداشت مجبور نکردم و شهادت زهرای اطهر برای هیچ کسی به اندازه علی (ع) سخت نبود به گونه‌ای که هنگام غسل و کفن ایشان، تمام غم‌های دنیا به حضرت امیر المومنین (ع) هجوم آورد.

به گزارش ایرنا، سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس فرمانده حزب الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی روز جمعه ۱۳ دی‌ سال ۱۳۹۸ در نتیجه حمله بالگرد آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی فریبا کوثری