تنظیم قرارداد شراکت بین دو نفر را جدی بگیرید


قرارداد شراکت کاری بین دو نفر یا همان قرارداد مشارکت مدنی برخلاف اسم آن که ممکن است به شما این حس را منتقل کند که با یک قرارداد پیچیده‌ حقوقی‌ سر و کار دارید، یک قرارداد کاملا کاربردی در فضای کسب‌وکار است. ممکن...

قرارداد شراکت کاری بین دو نفر یا همان قرارداد مشارکت مدنی برخلاف اسم آن که ممکن است به شما این حس را منتقل کند که با یک قرارداد پیچیده‌ حقوقی‌ سر و کار دارید، یک قرارداد کاملا کاربردی در فضای کسب‌وکار است. ممکن است شما سرمایه‌ای دارید و می خواهید از ایده یک فرد استفاده کنید تا سرمایه‌تان را چند برابر کنید و یا بالعکس شما فردی هستید که ایده دارید ولی سرمایه‌ای برای پیش بردن ایده‌تان ندارید و یا شما تعدادی دوست هستید و ترجیح می‌دهید با شراکت و سرمایه‌گذاری در کسب و کاری دارایی‌تان را افزایش دهید.

در همه این موارد داشتن یک قرارداد شراکت می‌تواند به پیش برد هر چه بهتر اهداف شما کمک کند.

اما هدف از بستن و نوشتن قرارداد شراکت چیست؟

باید بگوییم تعیین وظایف طرفین در برابر کار یا هر موضوعی که برای آن قرارداد بسته شده است، میزان سهم هر فرد در برابر سود و زیاد و موارد متعددی که مد نظر دو طرف است، هدف عمده و اصلی عقد قرارداد شراکت محسوب می‌شود.

در صورت عدم ذکر میزان سرمایه طرفین در قرارداد همکاری، اصل بر این خواهد بود که میزان سرمایه هر دو طرف به‌صورت مساوی است (بالمناصفه بودن سرمایه و سهم طرفین). از آنجایی که تغییر مفاد قرارداد بعد از امضای آن دشوار است حتما مقدار سرمایه و سهم سود هر یک از شرکا و میزان سهم هر یک از طرفین در مورد هزینه‌های جاری و مصرفی را باید به طور واضح بیان کنید.

تنظیم قرارداد شراکت بین دو نفر را جدی بگیرید

پایان قرارداد شراکت بین دو نفر چگونه تعیین می‌شود؟

هر قراردادی در برخی موارد به پایان می‌رسد. در بسیاری از قراردادهای مشارکت بررسی واضح این که مدت زمان قرارداد دقیقا تا چه زمانی است اغلب می‌تواند مبهم باشد پس باید سعی کرد تا جایی که امکان دارد مدت آن از قبل میان طرفین روشن باشد. مدت قرارداد از جمله موارد مهمی است که باید در نوشتن قرارداد به آن توجه ویژه داشت از آنجایی که مدت قرارداد ممکن است محدود و یا نامحدود باشد، لازم است شروع و پایان مدت مشخص و معین باشد.

به همین دلایل پایان قرارداد مشارکت و خاتمه آن ، یکی از مهم‌ترین مواردی است که به خاطر آن خیلی از افراد هنگام بستن قرارداد شراکت بین دو نفر و پس از آن دچار مشکل می‌شوند، یکی از اصلی‌ترین دلایل آن این امر است که آنها از نحوه تنظیم بند خاتمه قرارداد مشارکت آگاهی ندارند به همین خاطر پیش از امضای قرارداد باید تمام جوانب اصولی و حقوقی آن را درنظر گرفت.

تنظیم قرارداد شراکت میان دو نفر

از آنجایی که در قراردادهای مشارکت کاری نمی‌توان از یک مدل قراردادی واحد برای تمام موارد موجود استفاده کرد و حتی اگر چنین نمونه قرارداد مشارکتی نیز تهیه شود به موازات عام بودن قرارداد، کارکرد آن زیر سوال می‌رود. پس بهتر است قرارداد مشارکت را به‌طور خاص حتما زیرنظر یک کارشناس حقوقی تهیه و تنظیم نمایید.

وینداد با در اختیار داشتن تیم مجرب حقوقی می‌تواند قراردادهای شما را با توجه به نکات حقوقی و جزئیات ارتباط شریکان تنظیم کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس