نکایی‌ها با پیکر 2 شهید گمنام وداع کردند


نکایی‌ها با پیکر 2 شهید گمنام وداع کردند

ساری - ایرنا - شهروندان نکایی سه‌شنبه شب همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی از پیکر 2 شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس استقبال و با آنها وداع کردند.

به گزارش ایرنا، مراسم وداع با پیکر این شهیدان با رعایت پروتکل های بهداشتی در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) نکا با حضور اقشار مختلف مردم ، خانواده های شهدا و مسئولین همراه با مداحی حاج عباس طهماسب پور و سینه‌زنی برگزار شد.

در این مراسم معنوی، سردار یوسف میرشکاری همرزم سردار سلیمانی به بیان خاطراتی از این سردار سرافراز پرداخت و از مقاومت و نترس بودن و شجاعت این پاسدار گفت.

همرزم سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه حاج قاسم همواره در مسیر انقلاب و ولایت بود و خود را جدای از مردم نمی دانست ، گفت: حاج قاسم هیچ گاه خود را جدای از رزمندگان نمی دانست و همواره در کنار رزمندگان و با آنان بود.

سردار یوسف میرشکاری افزود : افتخارآفرینی سردار سلیمانی برای ایران اسلامی و انقلاب ما مثال زدنی است و همواره تا آخرین لحظات از عمر با برکت شان در پای انقلاب و ارزش ها ماندند و در مقابله با دشمن همواره سر نترس داشتند و همین شجاعت ایشان موجب شد تا به دل دشمنان بزنند و در همین راه مبارزه با استکبار و دشمنان اسلام به شهادت برسند.

وی با بیان خاطراتی از سردار سلیمانی گفت : در شب عملیات والفجر ۸ در آن لحظه دلهره آور فرمانده گردان غواص ما خدمت حاج قاسم رسید و گفت امشب نمی توان از اروند رد شد؛ خروش و تلاطم فراوان است و تماس بگیرید تا عملیات تعویق بیفتد و حاج قاسم پاسخ داد که این عملیات لغو شدنی نیست و دستش را بر شانه فرمانده غواص گذاشت و گفت به بچه ها بگوئید هر کس امشب وارد آب می شود آب را به پهلوی شکسته حضرت زهرا(س) قسم دهد و بعد از آن که بچه ها وارد آب شدند و حاج قاسم به سنگر فرماندهی رفت و یکی از دوستان می گفت شاسی بیسیم دستش بود و اشک می ریخت و سرش را به آسمان برد و گفت « علی الظاهر فرمانده منم اما من فرمانده نیستم و شما فرمانده اید خودتان از این بچه ها در این آب اروند حفاظت کنید».

میرشکاری افزود: برای شناخت حاج قاسم باید عملکردها و خاطرات و داشته های حاج قاسم را به نسل جدید معرفی کنیم و بدانیم که حاج قاسم همواره دغدغه اسلام و ولایت و اهل بیت(ع) داشت و قدم نهادن در جبهه های هشت سال دفاع مقدس و سوریه برای خدا بود و و چون برای خدا رفت؛ خدا بر عزتش افزود.

امشب مادران و خواهران نکایی حق این شهدا را به جا آوردند و برایشان مادری و خواهری کردند و با خواندن لالایی به زبان مازندرانی و با دود کردن اسپند و گل افشانی پیکرهای پاک این شهدای گمنام از آنان استقبال و با آنان وداع کردند.

مراسم تشییع این شهدا پنج شنبه ۱۶ دی ماه ساعت ۱۳ از مقابل مقر سپاه پاسداران نکا تا میدان جانبازان برگزار و این دو شهید یکی در محوطه نیروگاه شهید سلیمی و دیگری در حرم شهدای خوشنام نکا خاکسپاری می شوند.

شهرستان نکا در شرق مازندران ۴۳۰ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!