اما واتسون،‌ بازیگر «هری پاتر» اسرائیل را به چالش کشید


اما واتسون،‌ بازیگر «هری پاتر» اسرائیل را به چالش کشید

اما واتسون با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام از همبستگی مردم فلسطین حمایت کرد.

اما واتسون دیروز دوشنبه، با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی از همبستگی جنبش « فلسطین آزاد» حمایت کرد. این پست که نخستین بار در ماه می توسط یک گروه حامی فلسطین منتشر شده بود، نشان‌دهنده پلاکاردی است که روی آن نوشته «همبستگی یک فعل است» و در پس زمینه آن راهپیمایی معترضان با شعارهای دیگری مانند «عدالت برای فلسطین» مشاهده می‌شود.

در توضیح این پست، اما واتسون نقل قولی از سارا احمد محقق و فعال اجتماعی را در مورد همبستگی نقل کرده که گفته است: «همبستگی فرض نمی‌کند که مبارزات ما یکسان است یا درد ما یکسان است، یا امید ما به یک آینده مشابه است. همبستگی مستلزم تعهد و کار و همچنین به رسمیت شناختن این امر است که حتی اگر احساسات یا زندگی یا بدن‌های یکسان نداریم اما در جهانی مشترک زندگی می‌کنیم.»

در حالی که این پست تا کنون نزدیک به یک میلیون لایک از هواداران واتسون دریافت کرده اما گیلاد اردان سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در توییتی با انتشار تصویری از این پست این کار اما واتسون را محکوم کرد و نوشت: «خواب و خیال ممکن است در «هری پاتر» معنی داشته باشد اما در دنیای واقعی اثر ندارد.»

اما واتسون،‌ بازیگر «هری پاتر» اسرائیل را به چالش کشید

به این ترتیب واتسون هم به صف طولانی چهره‌های مشهور سینمایی پیوسته است که همبستگی خود را با جنبش «فلسطین آزاد» اعلام کرده‌اند. چنین واکنش‌هایی به اسراییل در ماه می و در زمانی که بحث دیوارکشی اوج گرفت، بسیار مطرح شده بود.

اما واتسون بازیگر بریتانیایی که برای بازی در نقش هرمیون گرنجر در فیلم‌های «هری پاتر» شهرت جهانی دارد و سفیر حسن نیت زنان در سازمان ملل است، این روزها به خاطر بیستمین سالگرد ساخته شدن اولین فیلم از مجموعه فیلم‌های «هری پاتر» در راس خبرها جای دارد. این بازیگر ۶۴ میلیون دنبال‌کننده در صفحه اینستاگرام خود دارد و بسیاری از آن‌ها از وی برای انتشار این پست تشکر کردند یا با انتشار اموجی‌های پرچم فلسطین این حمایت را ابراز کردند و بسیاری هشتگ «فلسطین آزاد» و «فلسطین باید آزاد شود» را به کار بردند.

در عین حال «دیلی صباح» گزارش کرده که دنی دانون فرستاده اسراییل در سازمان ملل پا را فراتر گذاشته و این پست واتسون را یهودستیزانه خوانده است.

اتهام نادرست «یهودی ستیزی» مدت‌هاست از سوی سیاستمداران صهیونیست مطرح می‌شود تا تلاش کنند هر نوع مخالفت با جنایات اسراییل را سرکوب کنند.

لئا گرینبرگ مدیر اجرایی یک گروه مدافع حقوق بشر نیز در مخالفت با اتهامات مطرح شده از سوی دانون گفت: این اتهامات نشان‌دهنده استفاده از سلاح بدبینانه یهودی‌ستیزی برای خاموش کردن هر نوع حس و بیان همبستگی با مردم فلسطین است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟