از قاچاق کلت و وینچسترتا کلاشینکف و مهمات/پلیس: با قاچاقچیان سلاح قاطعانه برخورد‌ می‌کنیم


از قاچاق کلت و وینچسترتا کلاشینکف و مهمات/پلیس: با قاچاقچیان سلاح قاطعانه برخورد‌ می‌کنیم

گروه انتظامی خبرگزاری فارس-مریم عرب انصاری: قاچاقچی هستند؛

گروه انتظامی خبرگزاری فارس-مریم عرب انصاری: قاچاقچی هستند؛ قاچاقچی سلاح ؛ از کلت و وینچستر و کلاشینکف گرفته تا انواع اسلحه و تفنگ شکاری و فشنگ و مهمات را معامله می‌کنند.

برای خودشان دفتر و دستک و تیم و گروهی بهم زده اند؛ مشتری‌های شان از اشرار و اراذل و اوباش گرفته تا زورگیران و سارقان و مخلان نظم و امنیت اند.

اما این موضوع به همین سادگی‌ها هم نیست چرا که مجاهدان مرزبانی انتظامی در مرزها یعنی همان خط اول ورود سلاح قاچاق به داخل کشور با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی، مبارزه با این پدیده شوم را در دستور کار خود قرار دادند.

از قاچاق کلت و وینچسترتا کلاشینکف و مهمات/پلیس: با قاچاقچیان سلاح قاطعانه برخورد‌ می‌کنیم

عملیات اول: جلوگیری از ورود 166 قبضه سلاح به کشور در رعد ۶ مرزبانی

در طرح عملیاتی رعد 6 که به مدت هفت روز در مناطق مرزی استان‌های شمال غرب، غرب و جنوب کشور اجرا شد مرزبانان نیروی انتظامی با اقتدار و صلابت با اجرای این طرح، مناطق آلوده مرزی را پاک‌سازی کرده و دست قاچاقچیان را از اعمال سودجویانه کوتاه کردند.

در این مرحله از طرح 166 قبضه سلاح جنگی، شکاری و مقادیری مهمات از چند باند قاچاق که قصد وارد کردن سلاح را به داخل کشور داشتند، کشف شد.

عملیات دوم: اجرای طرح صاعقه در مرزهای کشور

در طرح عملیاتی صاعقه (جمع آوری و مقابله با قاچاق سلاح و مهمات) مرزبانان مجاهد نیروی انتظامی با اشراف اطلاعاتی و جدیت مبارزه با جمع آوری و مقابله با قاچاق سلاح و مهمات، موضوع را در دستور کار خود قرار داده و موفق شدند 171 قبضه سلاح جنگی و شکاری و مقادیر زیادی مهمات راکشف کرده و 58 متهم دستگیر شدند.

در این طرح مرزبانان نیروی انتظامی با اقتدار و صلابت با اجرای این طرح، مناطق آلوده مرزی را پاکسازی کنند.

از قاچاق کلت و وینچسترتا کلاشینکف و مهمات/پلیس: با قاچاقچیان سلاح قاطعانه برخورد‌ می‌کنیم

عملیات سوم :انهدام باند قاچاق سلاح توسط مرزبانان استان کرمانشاه

در راستای طرح انسداد مرز و جلوگیری از قاچاق در نوار مرزی، مرزبانان هنگ مرزی ثلاث باباجانی با اقدامات کنترلی و اطلاعاتی مؤثر در ارتفاعات کوهستانی منطقه، موفق به کشف و انهدام باند قاچاق سلاح جنگی شدند.

در این عملیات قاچاقچیان با استفاده از تاریکی شب و جغرافیای کوهستانی منطقه از محل متواری شده و مرزبانان در پاکسازی از محل موفق شدند، 37 قبضه سلاح جنگی کلت به همراه 37 تیغه خشاب مربوطه را کشف کنند.

عملیات چهارم: باند قاچاق سلاح در ارومیه منهدم شد

در راستای طرح انسداد مرز و جلوگیری از قاچاق در نوار مرزی، مرزبانان هنگ مرزی ارومیه با اقدامات کنترلی و اطلاعاتی مؤثر مخفیگاه دو نفر از عاملان اصلی قاچاق سلاح و مهمات را در یکی از روستاهای مرزی منطقه شناسایی و موفق به کشف و انهدام باند قاچاق سلاح شدند.

در این عملیات ۲ نفر از عاملان اصلی قاچاق سلاح و مهمات در منطقه دستگیر شدند که مرزبانان در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۳۷ قبضه سلاح جنگی وینچستر را کشف کردند که مراتب جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.

از قاچاق کلت و وینچسترتا کلاشینکف و مهمات/پلیس: با قاچاقچیان سلاح قاطعانه برخورد‌ می‌کنیم

عملیات پنجم: انهدام 2 باند قاچاق سلاح و مهمات در خوزستان

ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان خوزستان با اشراف و تسلط اطلاعاتی در عملیات‌هایی برنامه ریزی شده و دقیق 2 باند قاچاق که با هدف ایجاد نا امنی در کشور اقدام به ورود سلاح به شهرهای اهواز و کارون کرده بودند، شناسایی و منهدم کردند.

در این عملیات‌های منسجم 2 محموله سنگین اسلحه شامل 87 قبضه سلاح جنگی و شکاری و تعداد قابل توجهی مهمات کشف شده است.

عملیات ششم:کشف محموله بزرگ سلاح در پاوه/ هفت نفر دستگیر شدند

محموله قاچاق اسلحه که شامل ۶۵ قبضه کلت و ۴ قبضه کلاشینکف و تعداد ٧۵٠ عدد فشنگ بود بعد از ورود از مرزهای پاوه به داخل کشور در حوالی شهر نوسود توسط پلیس اطلاعات و امنیت عمومی نیروی انتظامی کشف و ضبط شد؛ در طی این عملیات، هفت نفر دستگیر و دو خودرو نیز توقیف شدند.

از قاچاق کلت و وینچسترتا کلاشینکف و مهمات/پلیس: با قاچاقچیان سلاح قاطعانه برخورد‌ می‌کنیم

***

قاچاق سلاح در راستای خدشه به امنیت داخلی و مرزها است/ نیروهای امنیتی اشرافیت دارند

حسن همتی نماینده مردم تکاب و شاهین دژ و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس درباره انتشار اخبار و گزارشاتی مبنی بر افزایش ورود غیرمجاز و قاچاق سلاح به داخل کشور اظهار داشت: گزارشاتی مبنی بر قاچاق سلاح از طرف بعضی گروه ها و یا شاید هم افراد خاص وجود داشته و ما در این زمینه متاسف هستیم؛ اما باید گفت این گزارش‌ها خیلی در حد گسترده نبوده و به صورت موردی وجود دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی بر موضوع اشرافیت کامل دارند تصریح کرد: همانطور که می دانید مرزهای کشور مرزهای بسیار گسترده‌ای بوده و دور و بر مرزهای ما کشورهایی وجود دارند که به نوعی احزاب مخالف و معاند مستقر در خارج از کشور در آنها حضور دارند؛ همچنین برخی کشورها وابسته به آمریکا بوده یا با کشور ما زاویه دارند؛ طبیعی است که تمام تلاش آنها این خواهد بود که به نوعی امنیت داخلی و امنیت مرزی ما را با مشکل مواجه کنند.

وی گفت: یکی از راههای ورود سلاح قاچاق به کشور در مرزها است که نیروهای انتظامی و مرزبانان در آن مستقر بوده و با قوت برخورد کرده و دستگیر شدگان را به مراجع قضایی ارجاع می‌دهند.

برخورد قاطعانه با قاچاقچیان سلاح در دستور کار انتظامی

سردار حاجیان سخنگوی انتظامی در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس درباره قاچاق سلاح اعلام کرد: نیروی انتظامی برخورد با قاچاقچیان سلاح و برهم‌زنندگان نظم عمومی را به طور قاطع در دستور کار دارد.

وی گفت: قاچاق سلاح بعضاً هدفمند و از طریق کشورهای همسایه اتفاق افتاد و با توجه به تعداد سلاح های شکاری و بعضا جنگی ناجا به صورت قاطعانه و با اشراف و تسلط اطلاعاتی اقدام کرد اما باید مجازات در این زمینه بازدارنده باشد.

معاون انتظامی تصریح کرد: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و ناجا قاطعانه با قاچاقچیان سلاح و اراذل و اوباش برخورد خواهد کرد.

از قاچاق کلت و وینچسترتا کلاشینکف و مهمات/پلیس: با قاچاقچیان سلاح قاطعانه برخورد‌ می‌کنیم

امنیت مردم دغدغه مرزبانان است

سردار احمد علی گودرزی فرمانده مرزبانی انتظامی کشور با بیان اینکه امنیت مردم در کشور از مهمترین دغدغه‌های مرزداران جمهوری اسلامی ایران است و مرزبانان در سخت ترین شرایط خدمتی و به دور از خانواده های خود همه توان خود را به کار می گیرند تا این امنیت را به مردم عزیز کشورمان هدیه کنند خاطرنشان کرد: مرزبانان نیروی انتظامی با اشراف اطلاعاتی کوچکترین تحرک در نوار مرزی و آبی را زیر نظرگرفته و با هرگونه اقدام سودجویانه قاطعانه برخورد خواهند کرد.

وی گفت:گروهک‌های تروریستی و اشرار بدانند مرزداران ایران اسلامی با صلابت و غیرت وصف ناشدنی به پاسداری از مرزهای ایران اسلامی ادامه خواهند داد و در مقابل هرگونه ناامنی و شرارت ایستادگی خواهند کرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت