سیل آسیب های گسترده ای به بخش های مختلف میناب و رودان وارد کرده است


سیل آسیب های گسترده ای به بخش های مختلف میناب و رودان وارد کرده است

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان گفت: سیل آسیب های گسترده ای در بخش های مختلف استان به ویژه در شهرستان های میناب و رودان وارد کرده که هنوز رقم دقیق خسارت مشخص نیست و پس از ارزیابی های کارشناسی اعلام خواهد شد.

مهدی دوستی سه شنبه شب پس از بازدید از مناطق سیل‌زده شهرستان‌های میناب و رودان با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از مناطق سیل زده و بررسی مسائل مربوط به سیلاب و جبران خسارت‌های ناشی از سیل، اظهار داشت: بخشی از خسارت‌ها مربوط به زیرساخت‌ها و بخشی مربوط به دارایی‌های مردم است که آسیب و خسارت‌های وارد شده به دارایی‌های مردم، در بخش‌های کشاورزی و منازل مسکونی است

وی بیان داشت: برآورد دقیق از میزان خسارت‌ها با حضور گروه های ارزیاب آغاز شده و با اضافه شدن گروهای جدید، کار برآورد خسارت‌ها در بخش کشاورزی و منازل مسکونی مردم، سرعت می‌گیرد.

استاندار هرمزگان گفت: با بسیج و انتقال امکانات، با استفاده از راه حل های موقت و دائم، مشکلات زیرساخت‌ها در حال رفع است و با توجه به نیاز به تامین اعتبارات، پیگیری‌ها صورت می‌گیرد.

بر اساس آخرین آمار، در سامانه بارشی اخیر، بیش از ۲۷۰میلی متر در میناب و نزدیک به ۱۷۶ میلی‌متر در رودان باران باریده است که باعث آب گرفتگی و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق شهری و روستایی و خسارت به زیر ساخت های عمومی شده است.

با توجه به وسعت آبگرفتگی به ویژه در منطقه شهری میناب، تیم های مدیریت بحران استانداری و تیم های امدادی جمعیت هلال احمر هرمزگان از ساعت اولیه وقوع سیل در منطقه حضور دارند و مشغول خدمات رسانی هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان نیز روز گذشته به خبرنگار ایرنا گفت: تمام دریچه‌های اضطراری سد استقلال میناب پی از بارندگی شبانه روز گذشته و پر شدن حجم آن باز شد.

مهرداد حسن‌زاده افزود: نسبت به تخلیه روستاهای پایین دست با توجه به این مساله اقدام شد، هم اکنون در منطقه حضور داریم و درحال بررسی شرایط هستیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب گفت: نزدیک به ۱۰۰ خانوار در این شهرستان بر اثر سیلاب نیاز به اسکان اضطراری یافتند که این کار انجام شد.

مجید سلحشور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشتر این خانوارها را اهالی روستای تمبک میناب تشکیل می‌دهند که بر اثر سیلاب تخلیه اضطراری سد استقلال میناب خانه‌ها یشان دچار آبگرفتگی شده است.

وی ادامه داد: این خانوارها در روستای حکمی شهرستان میناب اسکان داده شده‌اند و نیروهای جمعیت هلال احمر در منطقه حضور دارند و درحال خدمت دهی به مردم هستند.

وی اضافه کرد: براساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان از هشت دیماه تا ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه روز دوشنبه ۲۷۲ و ۲ دهم میلی‌متر باران در شهرستان میناب باریده است و در شهرستان رودان که بالادست سد استقلال میناب قرار دارد هم تا ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه امروز ۱۷۶ میلی‌متر بارش رخ داده است.

شهرستان میناب و رودان در ۹۰ کیلومتری شرق بنرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک