خبر مثبت آمریکا: مذاکرات وین پیشرفت‌هایی داشته است


ایرنا: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که مذاکرات وین میان ایران و گروه ۱+۴ برای رفع تحریم های یکجانبه ظالمانه علیه ایران و بازگشت واشنگتن به برجام پیشرفت هایی داشته است. ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه...

ایرنا: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که مذاکرات وین میان ایران و گروه ۱+۴ برای رفع تحریم های یکجانبه ظالمانه علیه ایران و بازگشت واشنگتن به برجام پیشرفت هایی داشته است.


ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در نخستین نشست خبری در سال جدید میلادی ۲۰۲۲ که بصورت تلفنی با برخی خبرنگاران رسانه های بین المللی در واشنگتن برگزار شد، افزود که مذاکرات هسته ای با ایران در وین پیشرفت کمی داشته اند و آمریکا امیدوار است در این هفته این پیشرفت گسترش یابد.


سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین اضافه کرد که لغو تحریم‌ها و گام‌هایی که آمریکا باید بردارد، همراه با گام‌های هسته‌ای که ایران باید انجام دهد، در صورتی که بخواهیم به پایبندی متقابل به برجام برسیم، در قلب مذاکرات کنونی در وین است.


دور هشتم مذاکرات وین از دوشنبه هفته گذشته آغاز شده و جلسات در سطوح و قالب‌های مختلف در جریان است. جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که رمز موفقیت مذاکرات وین دستیابی به توافق در زمینه لغو موثر تحریم های ظالمانه علیه ایران است.


باقری چندی پیش در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: هرچقدر طرف مقابل ما آمادگی جدی‌تری برای لغو تحریم‌ها داشته باشد و اراده جدی تری برای پذیرش سازوکارهای مد نظر جمهوری اسلامی ایران در لغو تحریم‌ها داشته باشد به ویژه در دو موضوع راستی آزمایی و تضمین در مدت زمان کوتاه‌تری می‌توانیم به توافق دست پیدا کنیم.


این درحالیست که مذاکره کننده ارشد روسیه هم امروز در گفت‌وگویی خاطر نشان کرد که تحریم های آمریکا علیه ایران همچنان مانعی در مذاکرات است. وی افزود: ما در مذاکرات وین باید بر مساله رفع تحریم های آمریکا متمرکز باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان