صدور دامدار کارت در چهارمحال و بختیاری آغاز شد


صدور دامدار کارت در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

شهرکرد- ایرنا- مدیر شعب بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری از آغاز صدور دامدار کارت در این استان خبر داد و گفت: در مرحله نخست 19 میلیارد تومان برای صدور دامدار کارت به این استان تخصیص داده شده است.

هوشنگ طاهری میرقائد روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دامداران روستایی و عشایری می‌توانند تا سقف ۵۰ میلیون تومان از تسهیلات دامدار کارت بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: در طرح دامدار کارت به ازای هر دام سبک پلاک‌کوبی شده در سامانه هویت‌گذاری سازمان جهادکشاورزی ۳۰۰ هزار تومان و به ازای هر راس دام سنگین ۷۰۰ هزار تومان درنظر گرفته شده است.

طاهری تصریح کرد: طرح صدور دامدار کارت به تازگی به مرحله اجرا گذاشته شده است و تسهیلاتی که در قالب این طرح به دامداران پرداخت می‌شود با نرخ ۱۱ درصد و بازپرداخت حداکثر یک ساله است.

مدیر شعب بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دامداران می‌توانند در قالب دامدار کارت نهاده‌های خام دامی از فروشگاه‌های مورد تایید سازمان جهادکشاورزی خریداری کنند، اظهار داشت: تاکنون استقبال دامداران استان از این طرح مطلوب بوده است.

طاهری همچنین به طرح کشاورز کارت که در سال گذشته در استان اجرا شده بود نیز اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح نیز برای ۲ هزار و ۱۳۹ نفر به مبلغ ۳۲ میلیارد تومان کشاورز کارت صادر شد.

وی خاطر نشان کرد: این استان جزو استانهای پیشرو در کشور در جذب کشاورزکارت بوده است.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۲ میلیون و ۱۸۶ هزار واحد دامی شامل ۲ میلیون واحد دامی سبک و ۱۸۶ هزار واحد دامی سنگین در استان وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | اولین تصاویر از تفنگ تیرانداز ماهر Microwave در جنگ اوکراین