پرتاب موشک بالستیک کره شمالی به سوی دریای ژاپن


پرتاب موشک بالستیک کره شمالی به سوی دریای ژاپن

مقامات کره جنوبی از پرتاب یک موشک بالستیک کره شمالی به سمت دریای ژاپن خبر دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یونهاب، ارتش کره جنوبی، امروز (چهارشنبه) از پرتاب یک موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن از سوی کره شمالی در اولین قدرت نمایی این کشور در سال جدید میلادی خبر داد.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در این باره توضیح داد که کره شمالی این موشک را حدود ساعت ۸:۱۰ صبح (به وقت محلی) از یک سکوی زمینی به سمت دریای شرق پرتاب کرد. ارتش کره جنوبی با همکاری آمریکا از نزدیک تحرکات کره شمالی را زیر نظر داشته و در برابر پرتاب احتمالی موشک‌های دیگر از سوی کره شمالی آمادگی لازم را دارد. مقامات اطلاعاتی کره جنوبی و آمریکا در حال انجام تجزیه و تحلیل دقیق برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این موشک هستند.

این اولین پرتاب موشکی کره شمالی از زمان شلیک موشک بالستیک جدید زیردریایی توسط این کشور در اکتبر سال گذشته است. برخی کارشناسان معتقدند که این پرتاب موشکی ممکن است بخشی از مانور‌های زمستانی پیونگ یانگ باشد.

این در حالی است که چندی پیش مقامات کره جنوبی اعلام کردند که ارتش کره شمالی در حال انجام مانور‌های زمستانی خود است و سئول تحرکات مرتبط با این مانور‌ها را از نزدیک زیر نظر دارد.

این پرتاب در حالی صورت گرفت که انتظار میرفت کره شمالی از فعالیت هایی که صلح آمیز بودن المپیک زمستانی پکن را تضعیف می‌کند، خود داری کند.

کره شمالی در ماه‌های اخیر بار‌ها با موفقیت انواع موشک‌های بالستیک را آزمایش کرده، اقدامی که موجب نگرانی شدید برخی کشور‌های منطقه از جمله کره جنوبی و نیز آمریکا شده است. پیونگ یانگ بار‌ها اعلام کرده است اقدامات تحریک آمیز آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن دلیل اصلی بی ثباتی در شبه جزیره کره محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کره شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن