حملات قلبی خاموش در کمین چه کسانی است؟


حملات قلبی خاموش در کمین چه کسانی است؟

به گزارش بهداشت نیوز (http://www.behdashtnews.ir)، یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد افرادی که کمتر نسبت به درد حساس هستند، ممکن است در معرض خطر حملات قلبی «خاموش» قرار داشته باشند. گزارشی از این مطالعه در Journal...

به گزارش بهداشت نیوز، یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد افرادی که کمتر نسبت به درد حساس هستند، ممکن است در معرض خطر حملات قلبی «خاموش» قرار داشته باشند. گزارشی از این مطالعه در Journal of the American Heart Association منتشر شده است. درد در قفسه سینه، یکی از علائم اصلی و شناخته‌شده حملات قلبی است. با این‌حال، بسیاری از افرادی که حملات قلبی خاموش را تجربه می‌کنند، متوجه هیچ علامت واضحی نمی‌شوند.

محققان در این مطالعه، از آزمون استاندارد حساسیت نسبت به درد استفاده کردند و به این نتیجه رسیدند که حمله قلبی خاموش معمولا در افرادی بروز پیدا می‌کند که تحمل‌پذیری بالایی نسبت به درد دارند. براساس یافته‌های این مطالعه، تحمل‌پذیری درد می‌تواند یکی از عوامل موثر در احساس نکردن حمله قلبی باشد. نکته دیگری که توجه محققان را به خود جلب کرد، این بود که تقریبا سه‌چهارم از تمام حملات قلبی در میان زنان از نوع حمله قلبی خاموش است. به نظر محققان، پزشکان باید علائم کمتر آشکار حمله قلبی را بررسی کنند و این نکته را خصوصا در بررسی وضعیت زنان جدی بگیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید