شیعیان سوئد مجلس سوگواری شهادت حضرت زهرا(ع) را برگزار می کنند


شیعیان سوئد مجلس سوگواری شهادت حضرت زهرا(ع) را برگزار می کنند

مرکز اسلامی امام علی(ع) در استکهلم سوئد مجلس سوگواری را به مناسبت شهادت صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا(ع) برگزار می کند

به گزارش خبرگزاری شبستان، به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه، مرکز اسلامی امام علی(ع) در استکهلم سوئد مجلس سوگواری شهادت بانوی بزرگ دو عالم حضرت فاطمه زهرا(ع) از ساعت 18:00 امروز(چهارشنبه 15 دی 1400 مطابق با پنجم ژانویه 2020 میلادی) در مصلای این مرکز برگزار می کند.

این مجلس سوگواری به مدت سه شب تا روز جمعه (17 دی 1400 مطابق با هفتم ژانویه 2022 میلادی) ادامه خواهد داشت. تلاوت قرآن کریم، قرائت زیارتنامه حضرت زهرا(س)، سخنرانی، مرثیه خوانی، عزاداری و شام ازجمله برنامه این مراسم است.

در این مجلس حجت الاسلام و المسلمین سید محسن طباطبایی از علمای شیعه مقیم سوئد درباره شخصیت و ویژگی ها دخت گرامی رسول مکرم اسلام(ص) سخنرانی خواهد کرد.

همچنین حاج علی مصلایی از ذاکران اهل بیت(ع) نیز در رثای این بانوی بزرگ اسلام مرثیه خوانی خواهد کرد.

در همین حال، مرکز اسلامی استکهلم مجلس عزاداری دیگری نیز به مناسبت شهادت حضرت زهرا(ع) ساعت 18:30 روز شنبه و یکشنبه ( 18 و 19 دی 1400 مطابق با هفتم و هشتم ژانویه 2022 میلادی) به زبان سوئد در مصلای این مرکز برگزار خواهد کرد.

این مجلس عزاداری به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد. به همین دلیل مسئولان این مرکز از علاقه مندان برای شرکت در این مجلس عزاداری خواستند تا درصورت علائم بیماری از حضور در برنامه های این مرکز بپرهیزند.

تاریخ مشخصی برای سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)وجود ندارد، به همین دلیل مومنان هرساله به برپایی سالروز شهادت ایشان با اختلاف روایت ها اقدام می کنند .ایام فاطمیه براساس روایت بیش از 10 تا 15 قول است که سه قول آن مشهور است. اولین روایت، دهه اول گرفته می شود، پس از شهادت رسول الله(ص) مصادف با هشتم تا 10 ربیع الثانی است. دومین روایت، دهه دوم است که مصادف با 13 تا 15 جمادی الاولی است و سومین روایت دهه سوم است که مصادف با یکم تا سه جمادی الآخر است که بیشتر مورد تاکید است.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط