تاریخچه، مشخصات و آپشن های خودرو ولوو ایکس سی 90(Volvo XC90)


تاریخچه، مشخصات و آپشن های خودرو ولوو ایکس سی 90(Volvo XC90)

یکی از شاسی بلندهای ولوو، ولوو ایکس سی 90 است که شاید بتوان گفت یکی از ایمن‌ترین شاسی بلندهای ولوو به شمار می‌رود. این خودرو، یکی از ماشین‌های محبوب ولوو در کشورمان است. در این مقاله به تاریخچه این اتومبیل که شامل دو نسل است، می‌پردازیم.

ولوو ایکس سی ۹۰

یکی از شاسی بلندهای ولوو، ولوو ایکس سی ۹۰ است که شاید بتوان گفت یکی از ایمن‌ترین شاسی بلندهای ولوو به شمار می‌رود. این خودرو، یکی از ماشین‌های محبوب ولوو در کشورمان است. در این مقاله به تاریخچه این اتومبیل که شامل دو نسل است، می‌پردازیم.

تاریخچه تولید ولوو XC90

ایکس سی ۹۰، یکی از خودروهای شاسی بلند لوکس سایز متوسط است که در سال ۲۰۰۲ توسط کمپانی ولوو، تولید شد و در حال حاضر در دومین نسل خود به سر می‌برد. نسل اول این ماشین که در طول سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۴ بر روی خط تولید بود، توسط کمپانی ولوو و نسل دوم آن تحت مالکیت جیلی تولید شد.

نسل اول XC90

اولین نسل از ولوو XC90 در نمایشگاه بین المللی اتومبیل آمریکای شمالی، معرفی شد. این خودرو که اولین شاسی بلند ولوو به شمار می‌رود، یک اتومبیل مفهومی بود که ولوو ماجراجویی جدیدی را با آن آغاز کرد.

نسل اول این خودرو که تا سال 2014 بر روی خط تولید ولوو بود، برای مدل 2003 خود، دارای دو تیپ 2.5T و T6 بود. نسخه اولیه آن یعنی 2.5T دارای موتور خطی 5 سیلندر 2.5 لیتری توربوشارژ، بود که 208 اسب بخار قدرت داشت. به دنبال آن مدل T6، دارای یک موتور خطی 6 سیلندر 2.9 لیتری با دو توربوشارژ بود. نسخه اولین این خودرو، دارای دیفرانسیل جلو استاندارد و سیستم چهار چرخ متحرک یا همان AWD بود. در حالیکه نسخه دوم آن یعنی تی 6، تنها با سیستم AWD ارائه شد.

موتور این خودرو به مرور تغییر کرد و در سال ۲۰۰۵ موتور ۸ سیلندر یاماها به این ماشین اضافه شد.

در سال ۲۰۰۷ این خودرو به روز رسانی شد. این به روزرسانی علاوه بر تغییراتی در موتور ماشین، بر روی طراحی جلو و عقب خودرو و همچنین تغییراتی در کابین آن بود. پس از آن این خودرو در سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ نیز همراه با تغییراتی ارائه شد.

مدل‌های نسل اول ولوو XC90

نسل اول ایکس سی 90، دارای دو مدل Ocean Race و XC Classic بود. از جمله ویژگی‌های Ocean Race رنگ آبی خاص آن، به همراه فضای داخلی چرمی با دوختی خاص بود که در مجموع 800 عدد از این مدل ساخته شد.

نسل اول ایکس سی 90، در چین با عنوان XC Classic به فروش رسید که دارای موتور توربو 2.5 لیتری، گیربکس 5 سرعته و سیستم چهار چرخ متحرک بود.

از ویژگی منحصر به فرد به این خودرو، می‌توان به ایمنی آن اشاره کرد. دماغه این ماشین به گونه‌ای طراحی شده‌است که ضربه‌های وارده از جلو را جذب می‌کند و از طرف دیگر در صورت برخورد با عابر پیاده مانع از رفتن آن به زیر خودرو می‌شود و او را به سمت کاپوت منحرف می‌کند.

تاریخچه، مشخصات و آپشن های خودرو ولوو ایکس سی 90(Volvo XC90)

نمای داخلی ماشین ولوو ایکس سی

نسل دوم XC90

نسل دوم ولوو ایکس سی ۹۰، در سال ۲۰۱۴ تولید و ۲۰۱۵ به بازار عرضه شد. می‌توان گفت که در این مدل تقریبا شباهت خاصی با نسل قبلی خود ندارد و اولین مدل ولوو بود که تحت مالکیت جیلی تولید شد.

برای کسب اطلاعات جامع در مورد ولوو ایکس سی ۹۰ به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://bimeh.com/mag/volvo-xc90/

این خودرو که بر روی پلتفرم SPA ساخته شده، یک شاسی بلند 7 نفره است که از نسل قبلی خود طولانی‌تر، عریض‌تر و پایین‌تر است. موتور اصلی این نسل T5، است که یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر، مجهز به توربوشارژر با قدرت 250 اسب بخار و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک می‌باشد. موتور دیگری که برای این خودرو وجود دارد، T6 است که دارای قدرت 316 اسب بخار و مجهز به توربوشارژ و سوپرشارژ است. T8 نیز پلاگین هیبریدی همان موتور در کنار یک موتور الکتریکی است که جمعا 400 اسب بخار نیرو تولید می‌کند.

این خودرو در تیپ‌های مختلفی همچون R-Drsign, Momentum, Inscription و Excellence تولید و عرضه شده‌است.

ولوو XC90 در ایران

یکی از پرطرفدارترین محصولات ولوو در ایران، ولوو XC90 است که به عنوان یکی از ایمن‌ترین خودروهای دنیا شناخته می‌شود. این خودرو با نسل دوم خود وارد ایران شد و در سه تیپ مومنتوم، آردیزاین و اینسکریپشن در ایران وجود دارد.

تاریخچه، مشخصات و آپشن های خودرو ولوو ایکس سی 90(Volvo XC90)

ولوو XC90

بیمه شخص ثالث خودروهای ولوو

یکی از مهم‌ترین بیمه‌های خودرویی بیمه شخص ثالث است. قیمت این بیمه‌نامه برای هر خودرو بر اساس سال تولید، مدل و دیگر مشخصات محاسبه می‌شود. یکی از کارگزاری‌هایی که جهت دریافت بیمه شخص ثالث برای خودروهای خارجی خود از جمله خودروهای ولوو می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید، کارگزاری آنلاین بیمه دات کام است.

برگرفته از: سایت بیمه دات کام (https://bimeh.com)

این مطلب، یک رپورتاژ آگهی بوده و پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟