ببینید | افزایش تعامل متقابل ایران و روسیه در ابعاد راهبردی؛ فرضیه وابستگی، موهوم و نادرست است


ببینید | افزایش تعامل متقابل ایران و روسیه در ابعاد راهبردی؛ فرضیه وابستگی، موهوم و نادرست است

محمدفرهاد کلینی کارشناس ارشد مسائل استراتژیک درباره اهمیت سفر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان به روسیه گفت: یکی از تعابیر موهوم و اشتباهی که  مطرح می شود بحث وابستگی بیشتر ایران و روسیه است، این در حالی است که روابط بر اساس مدل ایرانی با فدراسیون روسیه دنبال می شود.

کلینی در کافه خبر خبرآنلاین گفت: در ضمیر تاریخی بحثی که باید بدان توجه شود این است باید روسیه تزاری، شوروی کمونیست و همچنین فدراسیون جدید روسیه را هر کدام در جایگاه خاص خود بررسی کرد. از همین رو ضروری است که رفتارهای جدید روسیه به منظور تنظیم مناسبات تهران و مسکو مورد ارزیابی قرار گیرد تا بتوانیم به سمت سامانه ای جدید حرکت کنیم.

این کارشناس ارشد مسائل استراتژیک تصریح کرد: باید در نظر داشته باشیم که مناسبات ایران و روسیه از زمان دیدار مقام معظم رهبری با ولادیمیر پوتین بر مبنای ایران مستقل و روسیه مقتدر شکل گرفته است که در این راستا دولت قبلی و کنونی سیاست های خود را در این بستر تنظیم و ادامه می دهد.

کلینی در پایان گفت: یکی از مسائل مهم و اصلی بحث ظرفیت های مهم کریدور شمال و جنوب است و با توجه به جاده ابریشم جدیدی که چین آن را مطرح می کند ضروری است تا درک تازه ای از زیرساخت ها در این خصوص مورد توجه قرار گیرد.

256 256

کد خبر 1589429

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چندرسانه ای

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن